נפגעתם בגוף או בנפש? יתכן ואתם זכאים לפטור ממס הכנסה!

פגיעות בגוף או בנפש יכולות להשפיע באופן מהותי על שגרת החיים שלנו ועל היכולת לבצע פעולות בסיסיות ושגרתיות, המשפיעות בין השאר על כושר ההשתכרות שלנו. הבנת ההשלכות הכלכליות הנלוות למצבים אלו, הביאה את המדינה להעניק פטור ממס הכנסה לזכאים. הנה לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא.

 

פגיעות בגוף או בנפש – הפגיעות הנפוצות

מצבים רפואיים שונים, כמו פגיעות בגוף או בנפש, עלולים להשפיע באופן מהותי על שגרת החיים שלנו והיכולת לבצע מגוון פעולות בסיסיות ושגרתיות, באופן המשפיע גם על כושר ההשתכרות שלנו. בין פגיעות הגוף והנפש הנפוצות במיוחד נמצאים:

 

פגמים מולדים

ליקויים גופניים מולדים מלווים את האדם לשארית חייו, כאשר בהתאם לרמת הפגיעה ממנה האדם סובל, ייקבעו אחוזי הנכות המזכים בהטבות מס שונות ועד פטור ממס הכנסה.

 

מחלות קשות

מחלות קשות מהוות גורם מרכזי בפגיעות גוף או נפש, כאשר בין המחלות השכיחות הללו נמצאות: מחלת הסרטן, פרקינסון, אלצהיימר, טרשת נפוצה, בעיות לב, סכיזופרניה ועוד.

 

תאונות

תאונות ופציעות שונות אינן אירועים כל כך חריגים לצערנו, כאשר לצד תאונות ופגיעות קלות, לא ניתן להתעלם ממצבים בהם נגרמו נזקים קשים ובלתי הפיכים לנפגעים.

פגיעות בגוף או בנפש

מהן ההשלכות הכלכליות על נפגעי גוף או נפש?

בראש ובראשונה, נפגעי גוף או נפש סובלים מבעיות פיזיות – בריאותיות, אך יש לקחת בחשבון גם את ההשלכות הכלכליות הנלוות למצבים אלו, כאשר במרבית ככל המקרים, הנפגעים אינם מסוגלים להמשיך בעבודתם ו / או לעבוד בכלל, זאת מלבד ההוצאות הרפואיות הרבות, באופן המביא לפגיעה מהותית באיכות החיים שלהם ושל משפחתם.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה לנפגעי גוף או נפש

נפגעי גוף או נפש זכאים פעמים רבות לקבלת פטור ממס הכנסה וזאת במידה ונקבעו להם אחוזי נכות בשיעור העולה על 90%, לרבות בגין מספר בעיות (כאשר לפחות אחת מהן צריכה להיות בשיעור 40%) ולתקופה של מעל לחצי שנה. הטבת פטור ממס הכנסה לזכאים יכולה להיות שווה לא מעט כסף ולאפשר לנפגעים להתפרנס בכבוד ולשמור על איכות ושגרת החיים.

 

מהי הדרך היעילה ביותר לקבלת פטור ממס הכנסה?

כפי שכולנו יודעים היטב, ההתנהלות מול מס הכנסה יכולה להיות לעיתים מסורבלת ובירוקרטית בצורה יוצאת דופן וכשמדובר במיצוי הזכויות המגיעות לכם מול מס הכנסה, חשוב להיעזר בגורם מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יכוון וידריך אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב איסוף המסמכים הרלוונטיים והגשת התביעה ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

פגיעות גוף או נפש, העלולות להיגרם בשל ליקויים מולדים, תאונות ומחלות, משפיעות באופן מהותי על שגרת חייו של הנפגע ובעיקר בכל הקשור להתמודדות הכלכלית. בכדי להקל את הנטל הכלכלי, המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה לזכאים, כאשר הדרך היעילה והמהירה ביותר לקבל את המגיע לכם, היא באמצעות שירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

פגיעות גוף או נפש

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר