מהי המנגיומה בילודים ומה חשוב לדעת?

בתור הורים לילדים קטנים, לא תמיד אנחנו מבינים את חומרת הבעיות שיש אצל הילדים. לידה של ילד היא אירוע משמח, אולם יחד איתו עלולות להגיע תופעות רפואיות שונות שלנו בתור הורים לא תמיד יש את הידע או היכולת לתת להן מענה מתאים. המנגיומה היא תופעה רפואית שכיחה בקרב ילדים שרק נולדו, וכאן נספר לכם את כל מה שאתם בתור הורים צריכים לדעת.

 

מהי המנגיומה

המנגיומה היא סוג פצע שנמצא מתחת לעור. המנגיומה שכיחה בקרב ילדים בשנה הראשונה ללידתם, ויש מספר דברים שיכולים לגרום לה. כדי להרגיע אתכם חשוב לציין שברוב מוחלט של המקרים המנגיומה לא מהווה סכנה והיא בדרך כלל תיעלם בחלוף זמן מה. עם זאת, חשוב לדעת מה הגורמים לה ומה המקרים שבהם אתם דווקא כן צריכים להיות ערניים למצב של הילד.

מהי המנגיומה

מה הגורמים להמנגיומה

המחקר הרפואי לא מצביע בצורה חד משמעית על הגורמים להמנגיומה, וסביר להניח שמדובר על תופעה שמתרחשת בעקבות דברים שקורים במהלך הלידה או לפניה. בכל מקרה, העובדה שאין גורם ברור שמוביל לזה גם היא מצביעה על כך שלא מדובר על בעיה רפואית אקוטית.

 

האם אנחנו צריכים להיות מודאגים

כאמור, ברוב מוחלט של המקרים הופעה של המנגיומה לא מהווה בעיה או סימן לבעיה אחרת, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה להמתין זמן מה עד שהפצע יעבור. עם זאת, במידה וחולף זמן מה או שפניתם לייעוץ רפואי ונאמר לכם אחרת, עליכם להגיע לרופא מומחה כדי שיבדוק את מצב הילד. בדרך כלל הרופא ייתן לכם משחה או תכשיר אחר שיגרום לפצע להיעלם במהירות.

האם אנחנו צריכים להיות מודאגים

הקפדה על היגיינה

אם אתם שואלים את עצמכם איך אתם בתור הורים יכולים למנוע את ההופעה של המנגיומה או לכל הפחות להוריד את המינון שלה, התשובה טמונה בשמירה על היגיינה. בכל פעם שאתם מחליפים לילד חיתול או מנקים אותו הקפידו לעשות את זה בצורה היגיינית. בנוסף, תוכלו להשתמש במשחות שנועדו למנוע תפרחות שונות בעור של הילד וכך תורידו את הסיכוי שתהיה לו המנגיומה.

 

מעקב צמוד

הדבר האחרון שחשוב לנו לומר לגבי המנגיומה הוא לזכור שתמיד כדאי להיות קצת יותר זהירים. בכל מקרה של חשש או אם אתם רואים שהמנגיומה לא נראית לכם כפי שהיא אמורה להיראות, אל תהססו לפנות לייעוץ רפואי. למרות שברוב המקרים לא אמורה להיות שום בעיה, תמיד יש סיכוי קטן לכך שלילד יש בעיה מסוימת, וכדאי שיהיה רופא שיבדוק אותה.

 

לסיכום

המנגיומה היא בעיית עור שכיחה בקרב ילדים. היא מופיעה בצורה כל כתם על הקרקפת או במקומות אחרים בגופם של תינוקות. לבעיה אין מקור ברור, ובדרך כלל היא תעבור מעצמה. בכל מקרה שבו אתם רואים שינוי מהדרך שבה המנגיומה אמורה להיראות עליכם לפנות לייעוץ של רופא.

מהי המנגיומה בילודים ומה חשוב לדעת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר