רשלנות מיילדת: אי אבחון וטיפול בסיבוכי הריון

תקופת ההריון והלידה היא תקופה מרגשת מאוד עבור המשפחה החדשה שנוצרת, אבל היא גם תקופה שבה עוברים גוף האישה וגוף העובר שינויים  רבים. בכל שלב עלול להתרחש סיבוך מסוכן – בשלבי ההריון השונים, במהלך הלידה ואף לאחריה. רשלנות מיילדת הוא מונח שמתייחס לכל ליקוי בטיפול באישה ובעובר, במהלך ההריון, תוך כדי הלידה ולאחר מכן.

 

רשלנות רפואית בהריון

המודעות לתקופת ההריון המורכבת, ייצרה, בין השאר, מערכת של מעקב אחר הריון – במטרה לוודא, כי האם והעובר מתפתחים בצורה תקינה, ביחס לשלב בהריון וכי שניהם בריאים. המעקב המדויק והתדיר הוא תהליך שפותח ושוכלל במהלך שנים של התקדמות ביכולות הרפואיות ובטכנולוגיה תומכת וחלק ממנו כולל בדיקות מסוגים שונים, שמטרתם לאתר מומים גנטיים וסיבוכי הריון. המטרה של איתור כזה היא כפולה – חלק מהמעקב הוא במטרה לקבוע האם ההריון אפשרי וחלק אחר כדי לזהות ולאבחן סיבוכי הריון ברי טיפול. מצב של אי אבחון סיבוך הריון הוא רשלנות רפואית בהריון.

 

סיבוכי הריון

כל בעיה רפואית, שמשפיעה על האם, על העובר, על התפתחות ההריון או על כל אלה במקביל, היא סיבוך הריון. סיבוכי הריון שקשורים לאם יכולים לנבוע ממצב בריאותי קודם של האם או  מבעיות שקשורות בהריון. סיבוכי הריון שקשורים לעובר הם סיבוכים שמקורם גנטי או סביבתי. בין סיבוכי ההריון הנפוצים ביותר ניתן למצוא רעלת הריון, סוכרת הריון, הפלה או מוות עוברי ולידה מוקדמת. ישנם גם סיבוכי הריון שנחשבים נדירים כמו מיעוט מי שפיר, הריון חוץ רחמי, פרע כתפיים או דימום מסוכן.

 

רשלנות באי אבחון סיבוכי הריון

אבחון סיבוכי הריון הוא אחד התפקידים החשובים של הצוות הרפואי שאמון על מעקב ההריון. אבחון של המצב מאפשר לקבל החלטות רפואיות נכונות ומתאימות, לספק טיפול מתאים, שעשוי להפחית את הסיכון לאם ולתינוק ולהבטיח, ככל האפשר, את הצלחת הלידה ובריאות האם והתינוק. כדי למזער את הסיכויים שסיבוך הריון לא יאובחן, כדאי מאוד לאם העתידית ולסביבתה התומכת, להכיר את מהלך ההריון התקין ואת התסמינים שמעידים על סיבוכי הריון ולהתעקש על כל בדיקה אפשרית לזיהוי סיבוך הריון ולאבחון מוקדם.

 

רשלנות טיפולית בסיבוכי הריון

גם במידה שסיבוך הריון זוהה ואובחן בזמן, עדיין יכול להגרם נזק כתוצאה מחוסר טיפול או חוסר של טיפול מספק בסיבוך ההריון. רשלנות בטיפול בסיבוך הריון יכולה להיות בחירה בטיפול לא מתאים, למשל בבחירה בין טיפול ניתוחי לטיפול תרופתי, ויכולה גם להיות עקב חוסר טיפול בסיבוך מאובחן ומניעת אפשרות לשיפור או טיפול מלא בסיבוך המאובחן או חלילה, גרימה להחמרת המצב הרפואי או לנזק פיזי לתינוק או לאם.

 

לסיכום

רשלנות מיילדת שקשורה באי אבחון או באי טיפול בסיבוכי הריון, יכולה לגרום לתוצאות טרגיות. לכן חשוב להיות מיודעים ועירניים, לשאול שאלות ולדרוש תשובות מהצוות הרפואי, ובמידה שאכן נגרם נזק עקב רשלנות רפואית, לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מומחה כדי להתייעץ בנוגע להגשת תביעה.

רשלנות רפואית בהריון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר