נפגעתם מבחינה בריאותית? אלו הדברים שאתם צריכים לעשות

קשה ולא נעים לדבר על תאונות ומחלות אבל מה לעשות גם הן חלק מהחיים שלנו כבני אדם. חשוב שנדע במצב של פגיעה בריאותית מה עלינו לעשות וכיצד לפעול על מנת שנוכל לשרוד את הפגיעה לא רק מבחינה בריאותית אלא, גם מבחינה כלכלית.

מדינת ישראל כמדינת רווחה חוקקה חוקים שמקנים לאנשים שחולים במחלות קשות או נפגעו קשה בתאונה, הטבות מס שעשויות לסייע להישרדות הכלכלית של האדם שאינו יכול לעבוד ולהתפרנס בשל פגיעתו. המאמר הבא מנסה להנגיש לכם את המידע אודות הדברים שיש לעשות במצב של פגיעה בריאותית שמונעת מכם פרנסה.

 

זה הרגע לדרוש מביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מכיר בבעיות רפואיות שנמשכות זמן רב כנכות שמונעת מאדם לעבוד ולהתפרנס. לפיכך, מעמיד המוסד לביטוח לאומי לאדם החולה את האפשרות לקבל קצבת נכות שתסייע לו לשרוד את המחלה מבחינה כלכלית. כדי לקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יש לדווח על המחלה ולבקש להופיע בפני וועדה רפואית שתקבע לכם אחוזי נכות. על פי גובה אחוזי הנכות בהם יכיר המוסד לביטוח לאומי יקבע סכום קצבת הנכות שתקבלו.

 

מהן הטבות המס שיכולים לקבל מי שהוגדרו להם אחוזי נכות?

  • קצבת נכות במצב של מינימום 80 אחוזי נכות.
  • פטור מלא מתשלום מס הכנסה במצב של 90 אחוזי נכות ומעלה.
  • החזר מס עד 6 שנים אחורה.
  • קביעת נקודות זיכוי במס הכנסה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו.

 

כיצד ניתן לממש את ההטבות המגיעות למי שנפגע בריאותית?

דבר ראשון יהיה עליכם להגיש בקשה לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי במטרה לקבל אחוזי נכות

עקב מחלתכם. ללא הכרה של המוסד לביטוח לאומי במצבכם הבריאותי ורישום אחוזי נכות, לא תוכלו לקבל

כל הטבה או זיכוי ממס הכנסה. לאחר שהוכרתם כחולים במחלה מתמשכת וקיבלתם אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי תוכלו להגיש תביעה למס הכנסה בגין החזרי מס עד שש שנים אחורה ובמקביל להגיש בקשה לקבלת הטבות וזיכויים ממס הכנסה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לכם. מידע נוסף על החזרי מס

 

קבלו סיוע מקצועי בתהליך מול המוסד לביטוח לאומי ומס הכנסה

כדי שתקבלו באמת את מה שמגיע לכם אתם יכולים לפנות לאחד משלושת הגורמים הבאים שיסייעו לכם מול מוסדות המדינה בתביעתכם לקבלת אחוזי נכות, קצבת נכות והחזרי מס –

  • רואה חשבון – איש מקצוע בתחום הכלכלי שמכיר את התהליכים שיש לבצע מול מוסדות המדינה ומכיר את השפה בה חשוב להשתמש מול הפקידים השונים. הוא עשוי למקסם עבורכם את תוצאות התביעה שלכם.
  • יועצים באון ליין – ניתן לקבל ייעוץ באון ליין ולהגיש את כל הטפסים הנדרשים באמצעות חברות שמספקות את כל השירותים הרלוונטיים עבור הגשת התביעה שלכם. חברות אלה ידאגו בעיקר לכך שהחזרי המס שמגיעים לכם יתקבלו בצורה מדויקת, מלאה ותוך זמן סביר.
  • יועצים לזכויות רפואיות – מדובר בחברות שילוו אתכם לאורך כל התהליך שתדרשו לעבור מול המוסד לביטוח לאומי לרבות, הכנה לוועדה רפואית והופעה בפני הוועדה. חברות אלה מכירות את הזכויות שמגיעות לכם מהמוסד לביטוח לאומי והן נלחמות עוברכם שתקבלו אותן במלואן.

אל תתמהמהו ובחרו את הדרך הנכונה עבורכם, דרשו את המגיע לכם והעיקר הבריאות.

ביטוח

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר