פטור ממס הכנסה ליחידים עם מחלות כרוניות בישראל

מדינת ישראל של 2023 היא לא המקום שהכי קל לחיות בו. מדדי המחירים לצרכן עולים בקצב מטורף, המשכורות נשארות באותו גובה ולא צומחות עם המדדים, ולא נראה שבקרוב תהיה הקלה מסוימת. כמובן שמי שהכי סובלים מהמצב הזה הם אלו ששייכים לשכבות החברתיות הפחות חזקות – אנשים שמרוויחים פחות כסף וחיים ברמת חיים נמוכה יותר.

הרבה פעמים אותם אנשים פשוט לא מסוגלים למצות את פוטנציאל ההשתכרות שלהם בגלל מחלה או מוגבלות כלשהי. כדאי לדעת שבמצבים כאלה המדינה מעניקה גם זכויות והטבות שונות, שאחת המשמעותיות שבהן היא פטור מתשלום מס הכנסה.

 

מה זה בכלל מס הכנסה?

מס הכנסה הוא הדרך הראשונית של כל מדינה להכניס עוד כסף לקופה הציבורית כדי שאפשר יהיה לממן את ההוצאות הממשלתיות. כל חברה ואזרח במדינת ישראל משלמים סכום מסוים מתוך הרווחים או המשכורת שלהם לטובת המדינה. מכיוון שמס ההכנסה בישראל נגבה בצורה פרוגרסיבית, ככל שאדם מרוויח יותר כסף הוא ישלם יותר מס הכנסה. כך למשל, מי שמרוויח 10,000 ₪ בכל חודש ישלם פחות מס הכנסה מאדם שמרוויח 15,000 ₪ בכל חודש.

פטור ממס הכנסה

מהו פטור ממס הכנסה?

המדינה מבינה שמס הכנסה הוא סכום ניכר שיכול להיות משמעותי מאוד לאנשים שמרוויחים משכורות לא גבוהות. כדי להקל על אותם אנשים יש לעתים נסיבות שמזכות אותם בפטור ממס הכנסה. כך בעצם במקום לקחת להם כסף ולהעניק להם קצבאות, פשוט משאירים אצלם מראש את הכסף.

בין האנשים הללו שזכאים לפטור ממס הכנסה נמצאים גם אנשים שחולים במחלות כרוניות. עוד פרטים ומידע נוסף תוכלו למצוא בקישור הבא http://biahz.com.

 

מהן המחלות שמזכות בפטור מתשלום מס הכנסה?

ישנן שלל מחלות כרוניות ובעיות רפואיות שמזכות בפטור ממס הכנסה. בין המחלות המזכות בפטור ניתן למצוא פרקינסון, קרוהן, סכרת, סרטן, טרשת נפוצה, מחלות ריאות ולב, ועוד. אדם שסובל מאחת מהמחלות הללו במשך יותר מ- 185 ימים יכול לקבל פטור מתשלום מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

אז איך זה עובד בפועל?

כדי לממש את הזכאות ולקבל את הפטור צריך להגיש טופס ייעודי ולצרף גם מסמכים ואישורים רפואיים. אפשר להגיש את הטופס דרך האינטרנט, או להגיע ללשכת פקיד שומה. נתון נוסף שכדאי להכיר הוא שהפטור חל גם רטרואקטיבית, כך ששווה לבדוק ממתי הפטור מגיע לכם מכיוון שיכול להיות שתקבלו לא רק פטור לעתיד, אלא גם החזרי מס על מס הכנסה ששילמתם בעבר.

אם התהליך מלחיץ אתכם ואתם חוששים מההתמודדות עם מערכות בירוקרטיות ומסורבלות, חשוב לדעת שישנן חברות שמציעות לכם ליווי ותמיכה מלאה לאורך התהליך. אתם תקבלו נציג מקצועי שילווה אתכם ויסייע לזרז את התהליך, כמובן תוך שמירה על סודיות.

 

סיכום

אם אתם או מישהו מסביבתכם סובלים ממחלה כרונית, כדאי לבדוק האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר