איך טלפון נייד משפיע על הבריאות שלנו

הטלפון הנייד הוא כבר מזמן חלק מחייו של רוב בני האדם. אפשר לראות אנשים עם הטלפון כל הזמן, בין אם זה באוטובוס, בסופר, ברחוב או במסעדה. את רובם תמצאו עם ראש מורכן למטה והעיניים נעוצות במסך. כולם יודעים שהטלפונים הניידים התקדמו והתפתחו בשנים האחרונות וכבר קשה להיות בלעדיהם כשיש בהם הכל, אבל מה קורה כאשר הבהייה במסך כל כמה דקות וההשתעבדות הממושכת למכשיר הזה עלולים לפגוע בבריאות שלנו?

 

כאבי גב וצוואר

בדרך כלל כשאנו משתמשים בטלפון אנו באופן אוטומטי מכופפים את הגב או הצוואר שלנו. בין אם בהליכה ברחוב ובין אם בישיבה על הספה בבית, אנו תמיד נוריד את הראש על מנת להשתמש בטלפון. לפי מחקרים גולגולת האדם שוקלת בממוצע כ5 קילוגרמים, וככל שאנו מרכינים את הראש והופכים את הפעולה הזאת לאוטומטית הראש נעשה כבד יותר.

ככל שנכופף את הראש, משקלו יגדל, וגם הלחץ על המפרקים והשרירים יגדל. פעולה זו יכולה להגיע למצב של חולשה וכאבים אבל אם לא נפסיק עם ההרגל המגונה הזה בזמן אנו עלולים לשאת עימנו כאבים כרוניים. הגורם העיקרי לנזק – ראש מכופף בעת שימוש בטלפון, כך שכשהראש מוטה זה יוצר לחץ על שרירי הגב והצוואר.

 

פגיעה בראיה

המון פעמים כשאנשים קוראים משהו מהטלפון אוטומטית הם יקרבו את העיניים למסך, כך שהעיניים בגלל קירוב המסך יצטרכו לעבוד קשה יותר וביחד על מנת שהאדם יוכל לקרוא מן המסך כראוי. אנשים הקוראים בצורה כזו קרובה מן הטלפון עלולים לפגוע בראייה ולסבול מכאבי ראש ומתח בעיניים.

 

דיכאון

לפי מחקרים שנעשו, יותר ויותר אנשים סובלים מדיכאון מכיוון שהמון אנשים מעדיפים להיפגש בצורה וירטואלית ולא פנים אל פנים, כך שהמון אנשים חשים בדידות וכתוצאה מכך נכנסים לדיכאון.

 

אובססיה או הרגלי בדיקה

מכיוון שיותר ויותר אנשים הופכים את הטלפון לחלק משגרת חייהם, בין אם זה בעבודה, בלימודים או בבית, הידיים שלהם כל הזמן יחפשו את המכשיר כדי לפתוח אותו. בין אם הם קיבלו הודעת ווטסאפ או מייל שהם חיכו לו, הידיים באופן אוטומטי מחפשות כל הזמן את המכשיר כדי לפתוח אותו ואין מודעות לפעולה הזאת. אנחנו עושים זאת בלי לשים לב ככה שאנו הופכים לאובססיביים לטלפון שלנו ולא מסוגלים בלעדיו.

 

עייפות, כאבי ראש ובעיות שינה

רוב מוחלט של האנשים הולכים לישון עם הטלפון וקמים עם הטלפון, רובנו גם מטעינים את הטלפון באותו חדר שבו אנו ישנים. כאשר אנו יושבים עם הטלפון בחושך ומשתמשים בו, בוקע מן המסך אור כחול אשר גורם לעייפות, כאבי ראש ובעיות בשינה. גם כאשר אנו קמים, הדבר הראשון שאנו עושים לפני שאנו בקושי פוקחים את העיניים הוא לפתוח את הטלפון.

על מנת להימנע ממצבים אלו ולהצליח לישון שינה רציפה מומלץ להטעין את הטלפון במקום אחר ולהימנע משימוש בטלפון לפחות כחצי שעה לפני השינה, אתם תראו שתהיו פחות עייפים ותצליחו לישון טוב.

 

לסיכום

חשוב לציין שלטלפון הנייד יש המון יתרונות, ראינו זאת בקורונה כשכולנו היינו ספונים בבתים. הטלפון היה אופציה מעולה לשאול בשלום יקירנו ולשמור על קשר, לכן חשוב שיהיה לכולם טלפון במיוחד למבוגרים שזקוקים לקשר הזה, תוכלו לקנות טלפון נייד למבוגרים שמתאים במיוחד עבורם. לא חובה לקנות להם טלפון חכם, אפשר לקנות סלולרי למבוגרים שהוא טלפון פשוט יותר אך מותאם במיוחד בשבילם. רק בריאות.

איך טלפון נייד משפיע על הבריאות שלנו

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר