איך לאבחן ולטפל בכאבים ובבעיות בכף הרגל והקרסול

לשאלות מדוע מופיעים כאבים בעקב וכיצד ניתן להקל על אי הנוחות המתלווה אליהם אין תשובות אחידות.

הכאבים יכולים להתקיים ממגוון סיבות, ביניהן: כפות רגליים שטוחות, נעליים אשר פוגעות בתמיכה הניתנת לקשת כף הרגל, דלקות, פציעות בעקבות פעילות גופנית ועוד.

על מנת לאבחן זאת יש לפנות לאורתופד, בעדיפות לאורתופד פרטי שיהיה זמין בהקדם.

עד אז, השורות הבאות יכללו הסברים על הסיבות השכיחות לכאבים בכף הרגל והדרכים לטפל בהן.

 

ממה נגרמים כאבים בכף הרגל והקרסול?

מערכת הקרסול וכף הרגל בנויה באופן מתוחכם, מכיוון שהיא יודעת בו זמנית להתנהג בגמישות על מנת לרכך את עוצמת הפגיעה בקרקע, וגם לתפקד כיחידה שיש בה די נוקשות כדי לדחוף את הקרקע. המורכבות הזו משמעותית כדי לאפשר היבטים חיוניים לתנועת הגוף – סיוע באיזון, תמיכה במשקל, שיכוח עומסים ועוד.

הגורמים הנפוצים ביותר לכאבים בכף הרגל והעקב הם מנח לא תקין של כפות הרגליים, עומסים מוגברים וניוונים טבעיים של הגוף. לעיתים מדובר בעיוותים תורשתיים. יש לציין שבעיות שקשורות לכף הרגל והקרסול עלולות להיות למעשה חלק מנגנון פיצוי עבור בעיות במפרקים גבוהים יותר כמו הירך והברך, או אף לבעיות גב או אגן.

 

למה חשוב לטפל?

היעדר טיפול מוביל לעיתים תכופות בהחמרת הכאבים על ידי פגיעה ברקמות, סחוסים ומפרקים, ואף להשליך לעבר איברים רחוקים יותר כמו הברכיים והגב התחתון עד לכדי היווצרות כאבים כרוניים. מהסיבה הזו, חשוב ביותר לאבחן ולטפל בכאבים ועיוותים בכף הרגל והקרסול.

 

איך מטפלים?

אבחון מוקדם לזיהוי מקור הכאבים מהווה את חצי הדרך – ככל שנזהה את הבעיה בשלב מוקדם יותר, כך נוכל לפעול ביעילות רבה יותר מולה. כמו כן, ברוב המקרים הכאבים בכף הרגל יטופלו באמצעים לא חודרניים או כירוגיים, על ידי בניית תוכנית טיפולים מלאה ומותאמת אישית שכוללת אביזרי עזר אורתופדיים כמו נעליים מתאימות ומדרסים.

 

חשיבות הפיזיותרפיה

במסגרת תוכניות הטיפולים המותאמות משולבת לא פעם פיזיותרפיה, ולא במקרה – הוכח שביכולת הפיזיותרפיה לסייע משמעותית בשיקום גפיים פגועות, בנוסף להקלה על כאבים כרוניים. תוכניות הטיפולים כוללות בדרך כלל תרגילים מגוונים ומתיחות שנועדו לחזק את השרירים, להחזיר את הניידות למפרקים ולשפר את האיזון הכללי של כף הרגל. כמו כן, יש גם תרגילי שיווי משקל, טיפולי לייזר, קרח וחום וטיפולים ידניים.

 

לא להתעכב כשכואב בעקב

כף הרגל רגישה מאד לשינויים בתור איבר שסופג עומסים רבים בגוף. בעקבות זאת, עלולות להיווצר פציעות ועיוותים רבים, ואף להחמיר בהיעדר טיפול מתאים. אולם אין סיבה לדאגה – גם אם מורגשים כאבים, אפשר לשוב במהרה ובבטחה לפעילות. אל תתנו לכאבי הרגלים להאט אתכם! ניתן וכדאי להתייעץ בדחיפות האפשרית, ואף לפנות לאיש מקצוע כמו אורטופד פרטי שיסייע לקום על הרגליים שוב תוך זמן קצר.

עיסוי

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר