האם יש קשר בין אהבה לבריאות

בין אם נרצה או לא, אהבה היא כנראה רגש שכולנו חווים במידה כזו או אחרת כלפי אחרים, לפחות פעם אחת בחיים.

יחד עם זאת, לאותה האהבה יש את הכוח לבנות אותנו או להרוס אותנו ובדיוק הכוח הזה הוא גם בעל השפעה על הבריאות שלנו.

לכן, חשוב להבין את ההבדל בין אהבה לבין התאהבות, ואיך היא משפיעה עלינו במובן הפיזי והנפשי.

רבים מבלבלים בין אהבה לבין רגש ההתאהבות החולף. בעוד ששניהם חזקים ועמוקים, הם לא בהכרח משפיעים עלינו באופן דומה, או באופן חיובי לטווח הרחוק. כמו כן, חשוב לזכור שאהבה היא הרבה אבל היא לא הכול, לכן בדיוק המידע על הקשר בין אהבה לבין בריאות הוא חשוב על מנת לשים מעט פרספקטיבה על המצב, ולדעת שעל מנת שנוכל באמת ליהנות מהיתרונות הטובים של האהבה על הגוף שלנו, חשוב להשקיע בה באופן בריא ותקין.

 

מה אהבה עושה לנו

ראשית, חשוב להבדיל בין אהבה להתאהבות. תתארו שהכרתם מישהו דרך אפליקציית הכרויות או בבליינד דייט ואתם מרגישים את התחושה העזה הזו של תשוקה ומשיכה. ובכן, חשוב להבין שכנראה מדובר בהתאהבות, טבעית כמובן, אבל עדיין לא התבססה אהבה. אהבה לעומת זאת מקושרת גם לתשוקה, רגש אהבה והיקשרות יחדיו. אלו מופקים באמצעות הורמונים שונים במוח, שבעצם מבצעים את כל הפעולות הללו, ומתחילים לפחות לאחר תקופה של מספר חודשים.

 

איך זה משפיע על הבריאות שלנו

ובכן, אנשים שנמצאים בקשר רומנטי ואוהב ולטווח ארוך יכולים לשים לב למספר השפעות מאד חיוביות על מצבם הבריאותי. תוכלו לשים לב כי תהיה לכם נטייה נמוכה יותר להיקלע למצבים נפשיים קיצוניים כמו חרדה או דיכאון. כמו כן, תחושו אושר ואולי אפילו תרגישו חופשיים לעקוב אחר החלומות שלכם, בתמיכה מלאה של בני הזוג.

מבחינה פיזית יותר, תשימו לב כי אתם סובלים פחות מכאבים, ובהתאם לגילכם שלחץ הדם שלכם נוטה לעלות פחות, או נמצא במצב מאוזן ותקין לגמרי. מחקרים גם קבעו כי אנשים בזוגיות בריאה חיים זמן רב יותר ואף מבקרים פחות אצל הרופאים.

 

אל תבלבלו בין אהבה לקשר בריא

חשוב לציין, אם הכרתם את האדם המיוחד שלכם ואתם מאוהבים אין זה מבטיח שתחושו את כל היתרונות שציינו מעלה. אל תבינו אותנו בתור פסימיסטים שאומרים שזה לא אפשרי, אבל חשוב לציין שאם אתם נמצאים בקשר אוהב, לא כאן נגמרת הדרך. וודאו לתקשר, להשקיע ולחזק את הקשר שלכם לשמירה על מצב בריא ואוהב, ככל הניתן.

 

לסיכום

כעת אנו מאמינים שהשאלה באשר לקשר שבין אהבה לבריאות היא ברורה – ישנו קשר עמוק בין אהבה (שנוצרת באמצעות הורמונים במוח) לבין הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. עם זאת, על מנת שבאמת נהנה מיתרונות אלו חשוב לשמור על קשר בריא ותקין עם בני הזוג שלנו.

אוזניות ולב

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר