האם כאבי שיניים משפיעים על הבריאות הנפשית?

מי מאיתנו שחווה כאבי שיניים בתקופה כלשהי בחייו, יכול להעיד עד כמה הם עלולים להטריד אותנו במהלך שגרת היום יום, ואף להשפיע על יכולת התפקוד שלנו ועל מצב הרוח שלנו. כאשר חווים כאבי שיניים חזקים (או אפילו כאלו שאינם חזקים במיוחד, אך עדיין מספיקים על מנת להפריע לשגרה) – מומלץ לגשת ישירות אל רופא השיניים, לקבלת אבחון וטיפול הולם. מה עוד תוכלו לעשות?

 

הקשר בין כאבי שיניים לבריאות הנפשית

לכאורה, ניתן לחשוב שאין קשר ישיר בין כאבי שיניים לבריאות הנפשית – הרי בריאות נפשית קשורה לתחום הרגשי, וכאבי שיניים רק כאבים פיזיים בגוף. עם זאת, מחקר שנערך באוניברסיטה באוסטרליה בשנת 2014 אכן מצא קשר בין מצב בריאות הפה לבין המצב הנפשי של הנבדקים. מהמחקר עלה שכ-60 אחוזים מהנבדקים שדיווחו שהם חווים דיכאונות, דיווחו גם על כאבי שיניים לפחות פעם אחת בשנה שלפני כן.

אם כן, לפחות לפי המחקר האוסטרלי, בהחלט יש קשר בין מצב בריאות הפה למצב נפשי ירוד. שמירה על בריאות הפה שלכם חשובה מהרבה סיבות מובנות (שמירה על שיניים בריאות, מניעה של הצטברות חיידקים, דלקות וחורים בשיניים וכיוצא בזאת) – אך כעת חשיבות זו מקבלת משנה תוקף, שכן היא יכולה להשפיע גם על מצבכם הנפשי.

 

מה ניתן לעשות כאשר ישנם כאבי שיניים?

קודם כל, מומלץ מאוד להקפיד על היגיינת הפה ובריאות השיניים – צחצוח שיניים באופן יסודי פעמיים ביום, מעבר עם חוט דנטלי בין השיניים, שטיפה עם מי פה לאחר הצחצוח. כל אלו יכולים לסייע למנוע היווצרות חיידקים על גבי השיניים, וישמרו על בריאות הפה שלכם.

אם אתם כבר סובלים מכאבי שיניים, הצעד המומלץ ביותר עבורכם הוא לקבוע תור אל רופא השיניים. הרופא ידע לאבחן מהי הבעיה בשיניים, וידע לטפל בה בצורה מקצועית ואיכותית.

 

אילו עוד טיפולים ניתן לבצע אצל רופא השיניים?

רופא השיניים לא נמצא שם רק כדי לספק מענה לבעיות הדחופות ולכאבי שיניים, אלא הוא מציע מגוון רחב של טיפולים – בין אם רפואיים והכרחיים, ובין אם למטרות קוסמטיות ולחיוך לבן ובוהק יותר.

אחת ממרפאות השיניים בהן תוכלו לבצע טיפולים מקצועיים בתחום היא אצל ד"ר צוהר – רפואת שיניים. תוכלו לבצע מגוון רחב של טיפולים – יישור שיניים לקבלת חיוך יפה יותר וצמצום כל הרווחים שבין השיניים, ציפוי שיניים לצרכים קוסמטיים (כאשר השן נשברה, נסדקה, בעלת כתמים ועוד), התאמת שיניים תותבות אם יש צורך להחליף שיניים שאבדו או הוסרו, שתלים דנטליים, ואף תוכלו לערוך ביקור תקופתי אצל השיננית.

לא משנה לאיזה סוג של טיפול שיניים אתם זקוקים, ובין אם הוא רפואי או קוסמטי – חשוב להגיע אל רופא שיניים מקצועי ומיומן, שידע לטפל הכי טוב במצבכם!

כאבי שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר