מה הקשר בין הזרקת חומצה היאלורונית לקולגן

בשנים האחרונות גוברת המודעות למאבק באייג'ינג ורבים מנסים באמצעים מגוונים לשמור על מראה עור צעיר. מדובר על שוק רחב של מוצרי טיפוח חיצוניים, כמו קרמים, משחות ומסיכות, לצד מגוון טיפולים כירורגיים ואסתטיים שונים. רבים מהטיפולים בכירורגיה פלסטית נועדו להעלים את הקמטים בעור הפנים. במאמר זה נרחיב לגבי החלבון קולגן ותפקידו בגוף ונסביר על הקשר שבינו לבין הזרקת חומצה היאלורונית.

 

על קולגן וחומצה היאלורונית

קולגן הוא חלבון טבעי שאחראי בין היתר על מראה העור. רמות קולגן גבוהות בגוף משאירות את העור כשהוא גמיש ומתוח. גם חומצה היאלורונית מיוצרת באופן טבעי בגוף האדם ואף היא ממלאת תפקיד חשוב בהגדלת נפח העור ומגדילה את כמות הלחות בתאים השונים. רמת הקולגן והחומצה ההיאלורונית בגוף פוחתים שניהם עם השנים. הרחבה נוספת על קולגן ניתן למצוא כאן.

 

הזרקה למילוי נפח

קולגן הוא החלבון השכיח ביותר בגוף האדם. הקולגן הוא מה שמכנה, חלבון מבני, המרכיב העיקרי של הסיבים ברקמות חיבור כגון, עור, גידים, סחוס ועוד. הקולגן הוא שמקנה לרקמה את חוזקה המבנית. כאשר ישנה ירידה ברמת הקלוגן בגוף, ניתן להזריק חומצה היאלורונית באופן מלאכותי. החומצה ההיאלורונית יוצרת מרקם של ג'ל, סופחת מים וממלאת את הנפח של התאים שאבדו.

 

הגוף לא דוחה את החומרים

היתרון המשמעותי ביותר של הזרקת חומצה היאלורונית הוא שמדובר בחומר שמיוצר על ידי הגוף באופן טבעי, בדומה לקולגן, כך שבדרך כלל הוא אינו מעורר תגובת דחייה של הגוף. באופן דומה ניתן להזריק לאותה מטרה חלבון הקולגן, על מנת למלא חללים מתחת לעור. מכיוון שהקולגן מתפרק מהר יותר בגוף, נוטים כיום להעדיף הזרקת חומצה היאלורונית על פניו.

 

קולגן כתוסף תזונה

ניתן להכניס לגוף קולגן גם שלא בהזרקה תת עורית. ניתן למצוא כיום תוסף תזונה של אבקת קולגן, ללא צורך בהתערבות כירורגית או לשימוש במקביל לטיפולי קמטים והזרקות. השימוש בקולגן יכול לסייע בעיכוב בתהליכי הזדקנות של העור ולסייע בשמירה על מראה העור. הקולגן המצוי באבקה צריך לעבור תהליך של הידרוליזה וזאת במטרה לאפשר ספיגה מיטבית שלו בעור.

אבקת קולגן יכולה לסייע לחיזוק הגוף ולצמצם את השפעות הגיל על מראה הפנים וזאת באמצעות האצת תהליכי החידוש הטבעיים של תאי הגוף. הקולגן יכול לתרום לשמירה על גמישות העור ולהקנות לו מראה מתוח, רענן וצעיר.

 

הזרקת חומצה עדיפה על הזרקת קולגן

לסיכום, קולגן הוא חלבון נפוץ בעור שממלא קמטים בצורה הדומה מאוד לחומצה היאלורונית. ביחד עם הקולגן החומצה מקנה לעור את מיצוקו, גמישותו ומראהו הצעיר. בדומה לחומצה, ככל שאנו מתבגרים גופנו מייצר פחות קולגן. ניתן לבצע הזרקות של קולגן או של חומצה היאלורונית, על מנת לשמור על מראה צעיר, אך עדיף לבחור בחומצה שמתפרקת לאט יותר בגוף.

זריקה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר