מה זה NLP

תוהים מה זה NLP? הכנו לכם הסבר מסודר בדיוק על מה זה ראשי התיבות NLP (נלפ), מה זו השיטה הזו ואפילו כמה טיפים לקראת סיום.

הינה כל המידע שחשוב לדעת על השיטה פורצת הדרך, שתפסה תאוצה בשנים אחרונות, כשיותר ויותר אנשים בוחרים ללמוד בה ולהעזר בה הן לצרכים אישיים והן לצרכים טיפוליים.

 

מה הופך אנשים למצליחים בתחומם?

חשבתם פעם מה הופך אנשים למצליחים בתחומם? האם זו יכולת מולדת או דווקא מיומנות נרכשת? האם זה הכסף, הכריזמה, היכולת האנליטית, יכולת יצירת כימיה, למידה מטעויות? מה מאפיין את כל אותם אנשים מצליחים?

השאלה הזו, היא אחת מהשאלות המרכזיות בשיטת ה NLP. השיטה במשך שנים חקרה מטפלים מצליחים בתחומם, וניסתה לראות מה מייחד אותם, איך הם בניגוד לאחרים, הצליחו להשיג תוצאות יוצאות דופן עם המטופלים שלהם? המסקנה:

  • יש דפוסי חשיבה מסוימים שמשותפים לאותם מטפלים.
  • יש דפוסי התנהגות מסוימים שמשותפים לאותם מטפלים.
  • יש תבניות לשוניות (שפה – מילים) שמשותפות לאותם מטפלים.

מתוך המחקר הזה, השיטה יצרה תבניות, מודלים וכלים – שניתן לאמץ לתוך החיים שלנו בכל התחומים: אישי, בין-אישי, מקצועי, תחביבים, פנאי, בריאות ועוד.

ניתן ללמוד NLP במגוון מוסדות. אתר NLP-IL בכתובת https://nlp-il.co.il, מעניק את כל המידע.

 

מה זה NLP?

אז בואו נעשה סדר. NLP זה ראשי התיבות של Neuro Linguistic Programming. זהו. הכל ברור עכשיו נכון? אנחנו צוחקים בואו נהפוך את זה לעברית. בעברית הפירוש הוא: ניתוב לשוני פיזיולוגי. כשהכוונה היא

ניתוב – היכולת שלנו לתכנת את המח, ולשנות דפוסי חשיבה, אמונות, תפיסה עצמית ודרכי תקשורת. ההבנה היא שיש לנו מכונת על והיא המח, אך מעולם לא לימדו אותנו להשתמש במערכת ההפעלה של המח. במקרים רבים למדנו תוך כדי תהליך, בחלק מהמקרים למדנו נכון, אבל לפעמים אולי נתקלו בקשיים והסתבכנו. ההבנה היא, שאם נלמד להשתמש נכון במח שלנו, ולהבין כיצד הוא עובד – נוכל לעשות שינויים שיטחיים ועמוקים כאחד בחיים שלנו.

לשוני – למילים יש כח. זה לא סתם ביטוי שחוק, זו הבנה שהמציאות שלנו, עוברת דרך האופן שבו אנשים מדברים אלינו ודרך האופן שבו אנחנו מדברים עם עצמנו (אותו כל פנימי שמלווה אותנו במהלך היום ויכול להיות מפרגן ויכול להיות ביקורתי. ההבנה היא שבאמצעות מילים אנחנו יכולים להשפיע הן על עצמנו והן על אחרים. למילים יש יכולת להציף טראומות, לשחרר קשיים, ולעורר רעיונות ומחשבות שלא חשבנו עליהם בעבר.

NLP מלמד איך להשתמש בכח של מילים לטובתנו.

פיזיולוגי – ההבנה שיש קשר הדוק בין הגוף לתודעה שלנו. כשאנחנו עושים שינוי במילים, במחשבות ובדרך שבה אנחנו רואים את העולם. אנחנו עושים שינוי פיזיולוגי במח. "המח הגמיש" הוא ביטוי שמבטא את ההבנה שהמח שלנו כל החיים משתנה. אנו יוצרים קשרים חדשים כל הזמן בין נוירונים, מאבדים קשרים שלא מתוחזקים. ולפעמים אזורים שלמים במח עוברים שינוי.

NLP היא גישה שב 50 שנים האחרונות מקבלת יותר ויותר התייחסות.

מחשבון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר