כמה אחוזי נכות אתה תצטרך כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

התמודדות עם נכות קשה כרוכה בקשיים רבים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה כלכלית. בארץ יש לנכים הטבות שונות וביניהן קבלת פטור מתשלום מס הכנסה. על מנת לקבל את הזכויות והפטור, ישנם גופים שונים שיכולים לסייע לך. במאמר זה נדון באחוזי הנכות הנדרשים לקבלת פטור ממס הכנסה ובסיוע לתביעת זכויותיך.

 

כמה אחוזי נכות תצטרך כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה לנכה בארץ הוא הטבה המותנית בקבלת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי. על פי החוק צריך נכות משוקללת של 90% לפחות לתקופה של עד 185 יום או לצמיתות. אף על פי כן, אם קיבלת 75% נכות ומעלה תהיה זכאי להקלה בתשלום מס הכנסה בקופות גמל.

הנכות עצמה יכולה להיות על ליקוי אחד או משוקללת על מספר ליקויים, בין אם מדובר על ליקויים מולדים ובין אם על ליקויים כתוצאה ממחלה או מתאונה. בנוסף, הפטור ניתן על הכנסה שנתית של 406,000 ₪ נכון לשנת 2023. יתרה מכך, תוכל לתבוע את מס הכנסה רטרואקטיבית עד 7 שנים על פי חוק ההתיישנות.

כמה אחוזי נכות תצטרך כדי לקבל פטור ממס הכנסה

מה תצטרך להגיש למס הכנסה?

  • טופס 169 של מס הכנסה לקביעת אחוזי נכות.
  • שובר תשלום על סך 679 ₪.
  • מסמכים רפואיים המוכיחים את הלקויות שלך, בין אם הנכות שנקבעה לך ע"י הביטוח הלאומי ובין אם משרדים אחרים כמו משרד הבריאות או משרד הביטחון.
  • מסמך מביטוח לאומי על אחוזי הנכות שנקבעו לך.

 

זימון לוועדה רפואית של מס הכנסה

לאחר עיון במסמכים בשיתוף הביטוח הלאומי, יזמינו אותך לוועדה רפואית בביטוח הלאומי. בוועדה ישאלו אותך שאלות ובמידת הצורך גם יבדקו אותך. לאחר מכן הוועדה תחליט אם מגיע לך פטור ואת התשובה תקבל בדואר מפקיד מס הכנסה.

זימון לוועדה רפואית של מס הכנסה

מה עושים אם מס הכנסה לא מאשר פטור מתשלום מס?

במידה וקיבלת תשובה שלילית, תוכל לערער על ההחלטה עד 45 יום. תצטרך להעביר למס הכנסה את הבקשה לערעור ולשלם שוב כ-979 ₪. הוועדה העליונה תבדוק את נימוקיך ותחליט האם מגיע לך פטור ממס הכנסה. אם זה לא יאושר תוכל אף לערער בבית המשפט על ההחלטה.

 

כיצד תוכל לקבל ייעוץ וסיוע מקצועי?

ארגונים, עמותות וגופים פרטיים שונים יכולים לזרז את התהליך ולסייע לך להגיש בקשה לפטור. אלו יכולים להיות גופים למימוש זכויות רפואיות, יועץ מס, עורך דין ועוד. ניתן להיעזר גם במחשבון של הבטוח הלאומי כדי לבדוק את זכאותך לפטור.

 

סיכום

פטור ממס הכנסה מסייע רבות לאנשים הסובלים מנכות או מחלה קשה. אומנם הליך קבלת הפטור מורכב, אך ישנם גופים שיכולים לסייע לך ולזרז את התהליך. אל תתמודד אם כל הבירוקרטיה והוועדות הרפואיות לבדך. חשוב שתגיע מוכן, עם כל המסמכים הרפואיים ותגיש את הבקשה בזמן.

כמה אחוזי נכות אתה תצטרך כדי לקבל פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר