התפקיד של פטורים ממס הכנסה בתמיכה באנשים עם מחלות

בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ער שנוגע לפטורים שונים שמדינת ישראל מעניקה לתושבים מסוימים. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק מה הם התפקידים של הפטורים הללו באופן מעמיק. במדריך זה והראשון בסדרה, יצאנו לבדוק מה התפקיד של פטור מתשלום מס הכנסה עבור מי שחולים במחלות שונות. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע החיוני בנושא שיסביר לכם מה עומד מאחורי החלטה זו.

 

כמה מילים על פטור ממס הכנסה והחולים הזכאים לו

אי אפשר להיכנס מיד אל התפקיד של פטור ממס הכנסה מבלי להציג בקצרה את המשמעות של הפטור ואת האנשים שזכאים לו. נציין כי מדובר בהטבה משמעותית שמגיעה למי שעונים על אחד מהקריטריונים הבאים:

  • חולים במחלות סופניות
  • חולים במחלות כרוניות
  • חולים בכמה מחלות שקיבלו מהמוסד לביטוח לאומי כ – 90% נכות

העמידה בתנאים אלה מאפשרת בסופו של דבר לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה לחולים

התפקיד העיקרי של פטור זה – להקל בהוצאות כלכליות

חשוב שתדעו שיש רשימה ארוכה של מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה שלא נכנסה למדריך זה, מכיוון שהנושא העיקרי שלו נוגע לתפקיד הפטור. אנו ממליצים לכם לבדוק את רשימה זו בסיום קריאת המדריך, כדי שתוכלו להיות בטוחים לגמרי לגבי הזכאות שלכם או של הקרובים שלכם לקבלת הפטור.

עכשיו אפשר לציין בפניכם כי בירור שערכנו בנושא עם גורמים שיודעים דבר או שניים בעניין, גילה לנו כי מדינת ישראל בחרה להעניק את פטור זה, כדי להקל על החולים. שכן, הם עשויים למצוא את עצמם מוציאים סכומים גבוהים על תרופות וטיפולים מורכבים.

 

התפקיד הנוסף – לעודד אנשים חולים לצאת ולעבוד

מדינת ישראל רוצה לעודד אנשים שחולים במחלות שונות להמשיך בשגרת העבודה היום יומית שלהם (ככל הניתן כמובן). לכן, היא בוחרת להעניק להם את הפטור המדובר שיאפשר להם "להרוויח" יותר כסף בכל משכורת.

פטורים ממס הכנסה

אתם חולים? כדאי שתבדקו את הזכאות שלכם

קוראים יקרים, אם חליתם לאחרונה במחלה, עליכם לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת הפטור המדובר. נציין כי אינכם צריכים לשבור את הראש בבירור זה. שכן, ניתן לפנות אל חברות למיצוי זכויות או עורכי דין שעוסקים בתחום. הם יבחנו את המסמכים הרפואיים שלכם ויבדקו אם אתם זכאים לקבלת הפטור.

במידה ותתגלו כזכאים, תצטרכו לעבור הליך שיתבצע אל מול המוסד לביטוח לאומי שצפוי לקבוע בסופו של דבר את גובה הזכאות (שכן, יש מי שיכולים לקבל פטור מלא, בעוד אחרים מקבלים הטבה בלבד).

 

לסיום

לפטור ממס הכנסה שניתן לאנשים חולים יש 2 תפקידים חיוניים. כעת אתם יודעים מה הם, כך שנותר לכם רק להעביר את המידע הזה הלאה למי שזקוקים לו או להגיש בעצמכם בקשה לקבלת הפטור, כדי ליהנות ממנו.

פטורים ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר