אינטראלאסיק – על התהליך, יתרונות ועוד

אינטראלאסיק היא שיטת ניתוח מתקדמת להסרת משקפיים בלייזר המציעה יתרונות רבים בהשוואה לשיטות מסורתיות יותר. שיטה זו משלבת דיוק מרבי, בטיחות גבוהה וחזרה מהירה לשגרה, מה שהופך אותה לאחת האפשרויות המועדפות על ידי רבים המעוניינים לשפר את ראייתם. על התהליך ועל יתרונות הטיפול נרחיב במאמר שלפניכם.

 

מהו אינטראלאסיק?

אינטראלאסיק הוא ניתוח לייזר מתקדם להסרת משקפיים המהווה שדרוג משמעותי לעומת ניתוחי לייזר קודמים. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת ביצוע מדויק ובטוח יותר של ניתוח פטקרטומי (PRK) או לאסיק (LASIK), תוך צמצום משמעותי של תופעות לוואי וסיבוכים.

מהו אינטראלאסיק

תהליך הניתוח

ניתוח אינטראלאסיק מתבצע בשני שלבים עיקריים:

  • יצירת מתלה קרניתי:
  • נעשה שימוש בלייזר פמטו-שנייה מיוחד, המכונה "אינטראלייז".
  • הלייזר פולט פולסים קצרים ועוצמתיים, המפרקים את הקשרים בין מולקולות הקולגן בקרנית.
  • כתוצאה מכך, נוצר "מתלה" דק בקרנית, אותו ניתן להרים ולהסיר בקלות.
  •  שיוף הקרנית:
  • לאחר יצירת המתלה, נעשה שימוש בלייזר אקסיימר.
  • הלייזר משייף את פני שטח הקרנית, תוך עיצוב מדויק שלה בהתאם למרשם הראייה של המטופל.
  • לאחר השיוף, מוחזר המתלה למקומו.

חשוב לציין כי הניתוח מתבצע תחת טשטוש קל שיכול להיות דרך הוריד. בניתוח משתמים בעיקר בטיפות עיניים מאלחשות. טיפות אלו גורמות לאי-תחושה בעיניים, כך שהמטופל אינו חש כאבים במהלך הניתוח. בנוסף, חשוב להקפיד על הוראות הרופא לאחר הניתוח, על מנת להבטיח החלמה מהירה ותוצאות מיטביות.

תהליך הניתוח

היתרונות של אינטראלאסיק

היתרון העיקרי של ניתוח הלייזר אינטראלאסיק הוא שהניתוח מאפשר עיצוב מדויק של הקרנית, תוך התאמה אישית למרשם הראייה של כל מטופל. בנוסף, תהליך הניתוח סטרילי ומתבצע תחת בקרה ממוחשבת מתקדמת. גם ההחלמה ממנו מהירה.

רוב המטופלים חווים שיפור משמעותי בראייה כבר בתוך 24-48 שעות. מעבר לכך, הסיכון לסיבוכים ותופעות לוואי, כמו יובש בעיניים או סנוור, נמוך משמעותית בהשוואה לניתוחי לייזר קודמים. משובר על ניתוח אשר מתאים למגוון רחב של מטופלים. ניתן לבצע אותו אצל מטופלים עם קוצר ראייה גבוה, אסטיגמציה גבוהה, קרניות דקות ועוד.

 

האם אינטראלאסיק מתאים לכולם?

כמו בכל ניתוח, ישנם מספר תנאים מקדימים הנדרשים לפני ביצוע אינטראלאסיק. רופא עיניים מומחה יבצע בדיקה מקיפה ויקבע האם המטופל מתאים לניתוח מבחינת בריאות העיניים. למשל, יובש בעיניים יכול למנוע התאמה לניתוח. בכל מקרה את הניתוח ניתן לעשות רק מגיל 18.

 

סיכום

אינטראלאסיק היא שיטת ניתוח מתקדמת ויעילה להסרת משקפיים המציעה יתרונות רבים הן מבחינת הדיוק והבטיחות והן מבחינת ההחלמה וחוויית המטופל. שיטה זו פותחת צוהר לעולם ראייה חדש עבור רבים ומאפשרת להם ליהנות מראייה חדה וברורה ללא משקפיים או עדשות מגע.

חשוב לבחור מנתח מנוסה ומוכר בתחום ניתוחי אינטראלאסיק, הן מבחינת הניסיון והן מבחינת המוניטין. לפיכך, קבלו המלצות ממכרים או קבוצות תמיכה באינטרנט על מנתח מומחה בתחום לפני שאתם ניגשים לתהליך.

אינטראלאסיק - על התהליך, יתרונות ועוד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר