ליקויי ראייה שכיחים

מידי יום מאובחנים בישראל אנשים שסובלים מליקויי ראייה שונים שנחשבים לשכיחים. מדריך זה ירכז את רשימת הליקויים הנפוצים ביותר, כדי להעלות את המודעות אליהם ולהסביר איך ניתן לטפל בהם. נזמין אתכם לקרוא את השורות הבאות בעיון רב, כדי שתוכלו לגלות את כל הפרטים הדרושים לכם בנושא.

 

ליקוי מספר 1 – רוחק ראייה

אי אפשר להעלות מדריך שעוסק בליקויי ראיה מבלי להציג את רוחק הראייה שנחשב לתופעה מוכרת שבאה לידי ביטוי בקרב אנשים שעברו את גיל 40. מצב זה מתרחש בעקבות הזדקנות של העין. שכן, טווח הראייה הקרוב הופך להיות למטושטש, כך שיש צורך בהרכבת משקפיים שיאפשרו לבצע פעולות יום יומיות, לדוגמא:

  • כתיבה
  • קריאה
  • עבודה מול מחשב

רוחק ראייה

ליקוי מספר 2 – קוצר ראייה

קוצר הראייה נחשב לליקוי הנפוץ ביותר בעולם. מחקרים שנערכו בנושא בשנים האחרונות מראים שכמעט 4\1 מאוכלוסיית העולם סובלת ממצב זה בדרגות משתנות. מדובר במצב שבו ניתן לראות עצמים בטווח קצר בלבד. שכן, הראייה למרחוק אינה מתאפשרת.

בחרנו לציין את ליקוי זה במדריך ליקויי ראייה שכיחים, משום שיש מי שלא אובחנו בו והם עשויים לסבול מתסמינים קשים כמו כאבי ראש, אדמומיות בעיניים ותחושת עייפות תמידית. ניתן לטפל בליקוי באמצעות הרכבת משקפיים, הרכבת עדשות מגע או ביצוע ניתוח לייזר שיחזיר את הראייה לקדמותה.

 

ליקוי מספר 3 – צילינדר

נהוג לדבר על צילינדר בעין בחשש גדול. שכן, יש הסוברים שמדובר בליקוי ראיה מורכב במיוחד. זו ההזדמנות לנפץ את הסברה השגויה ולומר שבפועל, מדובר בליקוי נפוץ שניתן לתקן אותו בקלות (הודות לרפואה המתקדמת).

נסביר תחילה שצילינדר הוא ליקוי שבא לידי ביטוי בעקבות התקמרות בלתי שווה של עדשת העין או הקרנית. תרחיש זה גורם לראייה מטושטשת לקרוב ולרחוק. הטיפולים הנפוצים ביותר לצילינדר הם הרכבת משקפיים עם עדשות תואמות/ עדשות מגע (קשות או רכות)/ הליך ניתוחי שמתבצע תוך ליטוש ושיוף של הקרנית באמצעות לייזר.

 

ליקוי מספר 4 – עין עצלה

סביר להניח ששמעתם לא פעם על ליקוי הראייה האחרון שיוצג במדריך זה. מדובר כמובן בעין העצלה שמתרחשת בעקבות התפתחות לקויה של מרכז הראייה במוח. תרחיש זה בא לידי ביטוי בעין אחת שסובלת מקוצר ראייה משמעותי, בעוד העין השנייה רואה בבירור. יש סיבות מסוימות שעשויות להוביל לתופעת העין העצלה והן: חסימה של ציר הראייה, פזילה, קטרקט מולד ועוד.

 

השורה התחתונה

עד כאן ליקויי הראייה השכיחים שבאים לידי ביטוי במקומות שונים על גבי הגלובוס. בשלב זה אתם מכירים בהם, כך שתוכלו לדעת אם לקיתם בהם או לא. בהזדמנות זו נמליץ לפנות לרופא עיניים במידה ותחושו בכאב, גירוי, גירוד או כל תופעה אחרת שעשויה להעיד על התפתחות של ליקוי כזה או אחר. זכרו – אין זה סוף העולם. שכן, מדובר בליקויים נפוצים שניתן לטפל בהם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

עין עצלה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר