מה היא הדיאטה המומלצת ביותר לנשים מניקות?

תקופת ההנקה היא זמן לא מבוטל שבו את אחראית לספק לתינוק שלך מזון. לאור זאת, דיאטה שנערכת בתקופה הזו צריכה לקחת בחשבון גם הצרכים של התינוק. אנחנו כאן כדי לעזור לך לבחור דיאטה מתאימה.

 

תקופת ההנקה

בתקופת ההנקה יש הרבה מידע שאנחנו צריכות לדעת כדי שנוכל לצלוח אותה בצורה טובה ובריאה. אחד הדברים נוגע כמובן לאוכל שאותו אנחנו אוכלות במהלך התקופה הזו. למידע נוסף לחצי כאן, אבל בינתיים, הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם בעת בחירת דיאטה לתקופה הזו.

דיאטה לנשים מניקות

שילוב של כל אבות המזון

הדבר הראשון שעליו חשוב להקפיד הוא שילוב של כל אבות המזון בתפריט. אבות המזון הם הרכיבים הבסיסיים ביותר שנמצאים במזון שאנחנו אוכלות. הם כוללים את הפחמימות, השומנים והחלבונים, כאשר ניתן לקבל אותן ממקורות שונים. התינוק הצעיר חייב לקבל את כל אבני הבניין הללו כדי שהגוף שלו יתפתח בצורה הנכונה, ולכן בדיאטה שלך צריכים להיות כלולים כל האבות.

כיום יש לא מעט דיאטות שבהן אנחנו מתמקדות באחד מאבות המזון ומזניחים את השאר. בלי להיכנס לשאלה האם אותן דיאטות באמת יעילות, ומה חושבים עליהם בעולם הרפואה, חשוב להבין שתקופת ההנקה היא לא הזמן המתאים עבורן. רק תפריט שבו משולבים אבות המזון יעזור לך להעניק לתינוק את מה שהוא צריך.

 

ייעוץ רפואי

בתקופת ההנקה הדיאטה משפיעה לא רק עלייך אלא גם התינוק. המזון שאת אוכלת מגיע אליו בצורה עקיפה, ולכן לפני כל שינוי תזונתי כדאי להתייעץ עם רופא ילדים. הרופא יעזור לך להבין האם התפריט שלך אכן מספק לתינוק את מה שהוא צריך, או שמא כדאי ללכת לדיאטה אחרת. לעיתים, הרופא גם ידע אלו תוספי תזונה כדאי לך לקחת כדי להמשיך בדיאטה שאת רוצה.

דיאטה לנשים מניקות

שימי לב לשינויים

הדבר האחרון שעליו נדבר הוא כנראה הכלל הכי חשוב בכל הנוגע לדיאטה בתקופת ההנקה. בסופו של דבר לא מדובר על מדע מדויק, ומי שבאמת יודעת מה טוב זו את. אז אם ערכת לאחרונה שינוי תזונתי משמעותי, עלייך לעקוב כל הזמן אחרי המצב שלך ושל התינוק.

אם את רואה ירידה בתפוקת החלב או שהתינוק מתחיל להגיב אליו בצורה שונה מהעבר, קיים סיכוי לא מבוטל שהדיאטה היא זו שהובילה לשינוי הזה. זה לא בהכרח אומר שתצטרכי לשנות אותה, אולם כנראה שיש כמה התאמות שאותן כדאי לבצע, כדי שהדיאטה הזו לא תפגע בתינוק.

 

לסיכום

שינוי תזונתי הוא בדרך כלל דבר מבורך, אבל כאשר אנחנו עושים אותו חשוב להיות מודעות לאפשרות שהוא ישפיע על הגוף שלנו בצורה כזו או אחרת. בתקופת ההנקה לדיאטה שלנו יש השפעה גם על החלב וכמובן על התינוק, ולכן כל שינוי צריך להיעשות עם בקרה, תוך הקפדה על שילוב מלא של כל אבות המזון בתפריט.

דיאטה לנשים מניקות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר