כמה זמן לוקח לקבל פטור ממס הכנסה בישראל?

כתבה קצרה ששודרה במהדורת החדשות לפני כמה ימים, גרמה לצופים רבים לתהות לגבי קבלת פטור ממס הכנסה. עובדה זו הגיעה לידינו, לאחר שקיבלנו עשרות פניות בנושא מצד גולשים שקוראים את המדריכים שלנו באופן קבע. החלטנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו ולהתמקד כעת בנושא שמרתק את הגולשים.

בתור התחלה, יצאנו לבדוק את הזמן שלוקח לקבל את הפטור המיוחל. שכן, זו התגלתה כשאלה הנפוצה ביותר שנשלחה אל תיבת הדואר שלנו. הישארו אתנו ותגלו כמה זמן תצטרכו להמתין.

 

רגע, מה זה בכלל אומר פטור ממס  הכנסה?

יכול להיות שהגעתם אל המדריך הנוכחי לאחר ששמעתם על הפטור המדובר, אבל אינכם יודעים בדיוק מה מדובר. אם כך, כדאי שתקראו את הפסקה הנוכחית שתעשה לכם סדר בנושא. נציין בקצרה כי פטור מסוג זה נובע ממצבים שבהם המדינה מכירה בזכות של אזרחים שמצויים במצבים מורכבים (מצבים שמאפשרים להם לקבל פטור משתלום מס הכנסה). הפטור המדובר יכול להתקיים באחת מהדרכים הבאות:

  • פטור שמוגבל בזמן
  • פטור לצמיתות

חשוב מאוד לציין כי לא כל אחד יכול לקבל את הפטור המדובר סתם כך. שכן, קבלת הפטור תלויה בעמידה בתנאים שקבועים בחוק.

פטור ממס הכנסה

כמה זמן ייקח לכם לקבל את הפטור? זה תלוי

סביר להניח שהייתם רוצים לקבל פטור ממס הכנסה תוך זמן קצר. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם אתם עשויים למצוא את עצמכם ממתינים זמן מה. שכן, נכון לרגע כתיבת מילים אלו, אין לשאלה הזו תשובה חד משמעית. נסביר כי קבלת הפטור תלויה בכמה גורמים, למשל:

  • ההתנהלות של הגורמים השונים בתוך ההליך (למשל, המוסד לביטוח לאומי, היועץ שמלווה אתכם ועוד)
  • קבלת הטפסים הדרושים לכם
  • המצב הרפואי שלכם

 

אתם סובלים ממצב רפואי מורכב? יכול להיות שזה יבוא לטובתכם

חשוב לציין כי מי שסובלים ממצב רפואי מורכב, עשויים לעבור הליך מקוצר ולקבל את הפטור תוך זמן קצר. שכן, המוסד לביטוח לאומי יודעים כי הכסף שצפוי לעבור למס הכנסה יכול לשמש את אותם אנשים לצרכים דחופים יותר, כמו רכישה של תרופות, מזון ועוד.

פטור ממס הכנסה

רוצים לייעל את ההליך ולקבל את הפטור בהקדם? יש מי שיעזור לכם

קבלת פטור תוך זמן קצר אינה דבר שאתם יכולים ליישם לבדכם. שכן, אינכם מכירים במערכת מקרוב. אתם עשויים למשל לגלות כי לאחר הגשת הבקשה, תקבלו הודעה שתסביר לכם שחסרים טפסים חיוניים. הוספת הטפסים עשויה להאריך את מועד קבלת הפטור בזמן מה. לכן, ההמלצה שלנו היא לפנות אל יועץ מס מומחה בתחום שילווה אתכם ויסייע לקבל את הפטור המיוחל בהקדם.

 

לסיום

קבלת פטור ממס הכנסה עשויה לקחת זמן רב, במיוחד אם תבצעו את ההליך בעצמכם. פנו אל יועץ מס מוסמך שיקצר את ההליך ותאפשר לכם להיות בטוחים כי זה יתבצע על הצד הטוב ביותר.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר