מה הם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

אם אתם מכירים אדם שיש לו אחוזי נכות גבוהים, ייתכן מאוד שהוא זכאי לפטור ממס הכנסה. יחד עם זאת, מס הכנסה הוא מקור הכנסה מרכזי של המדינה, ולכן היא מגבילה מאוד את מתן הפטורים. ישראלים רבים היו רוצים לקבל פטור ממס הכנסה, אך מעטים מאוד היו רוצים לעמוד בקריטריונים של הזכאות לפטור.

פטור ממס הכנסה ניתן, במרבית המקרים, בגין נכות קשה. הסיבה לכך היא שיחד עם נכות קשה, מצטברים בדרך כלל גם קשיים כלכליים – הנובעים מקושי במציאת עבודה וטיפולים רפואיים יקרים. בטקסט הזה נציג את התנאים העיקריים לקבלת פטור ממס הנכסה, לצד עוד מידע חשוב בנושא.

איך מקבלים פטור מס הכנסה

כדי לקבל פטור ממס הכנסה בגין נכות ישנם 3 קריטריונים שעל מגיש הבקשה לעמוד בהם:

  1. על מגיש הבקשה להיות מוכר כבעל אחוזי נכות רפואיים בשיעור של 100 אחוז בגין ליקוי אחד, או 90 אחוז בגין מספר ליקויים. חשוב לציין שגם כאשר ישנם מספר ליקויים המקנים סך מצטבר של 90 אחוזי נכות – לפחות אחד מהם חייבים להיות לפחות בהיקף של 40%.
  2. אחוזי הנכות של מגיש הבקשה נקבעו על ידי חוק הביטוח הלאומי (נכות רפואית), או אחד ממספר מצומצם של חוקים אחרים (נפגעי גזזת, נכי צה"ל ועוד).
  3. מגיש הבקשה חייב להיות בעל הכנסה החייבת במס.

במידה ומגיש הבקשה עומד בכל הקריטריונים, ואכן הגיש טופס בקשה למס הכנסה (טופס 1516) – יוכל להעניק לו פקיד השומה פטור ממס הכנסה.

איך מקבלים פטור מס הכנסה

למי מגישים אישור פטור ממס הכנסה

את אישור הפטור ממס הכנסה יש להגיש למעסיק, במקרה שבעל הפטור הוא שכיר. במידה ובעל הפטור הוא עצמאי, עליו לצרף את אישור הפטור לדו"ח השנתי אותו הוא מגיש מדי שנה. אין צורך לחדש את הפטור, אולם יש צורך להגיש אותו בכל שנה מחדש על מנת לעדכן את התיק במערכת.

 

האם אפשר לקבל החזר על מס הכנסה אם יש פטור

אם קראתם את הטקסט, והבנתם שהייתם זכאים לפטור ממס הכנסה בעבר אך לא מימשתם את הזכות – אל דאגה. רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה.

לעובדה זו ישנה גם משמעות ליורשים, משום שהם יכולים להגיש בקשה להחזר המס עבור המוריש. כדי למצות את הזכות בצורה האופטימלית, מומלץ לפנות לחברה מקצועית.

 

סיכום

לסיכום, למרות שמדובר באתגר בירוקרטי לא פשוט, ולמרות שישנה תקרה לפטור ממס הכנסה – שוויו של פטור ממס הכנסה יכול להגיע למאות אלפי שקלים בשנה.

לכן לא כדאי לוותר על מיצוי הזכות הזו, וכדאי לפנות לחברה המתמחה בתחום. כך תקבלו את כל הכסף שמגיע לכם על פי חוק. כמובן שניתן גם להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה באופן עצמאי, אך מדובר בתהליך מתיש וקשה יותר.

איך מקבלים פטור מס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר