מה עושים במידה ונפגעתם בזמן הובלה

הובלת תכולה של דירה, משרד או כל ציוד אחר ששייך לנו מלחיץ מעט מכיוון שלא פעם שמענו על סיפורים של הובלות שהסתיימו עם נזק לרכוש ועוגמת נפש. לכן, חשוב מאוד לוודא מראש שעשינו מול המוביל שלנו כל מה שרק אפשר על מנת להבטיח את עצמנו במצב שחס וחלילה נגרם נזק לציוד האישי שלנו. מה באמת ניתן לעשות והיכן זה פוגש את החוק במאמר הבא. 

 

ביטוח רכוש במעבר

האלמנט הבסיסי ביותר שהוא גם חלק מלשון החוק עוסק בחובת המוביל להחזיק ביטוח שנקרא – ביטוח רכוש במעבר. ביטוח זה ייתן לכם אמנם רק מענה חלקי לנזק שנגרם אולם, הוא לפני הכל מסמך הצהרת אחריות של המוביל מולכם. הבעיות עם ביטוחים אלה מחולקות לשני חלקים האחד, הסרת אחריות מצד המוביל לנזק שנגרם ואז יש להגיש נגדו תביעה בבית משפט כשבנתיים לא קיבלתם כל פיצוי. השני, שבביטוח זה ישנה השתתפות עצמית גבוהה ולעיתים כדי לא להגיע לבתי משפט חלק מהלקוחות לוקחים על עצמם סכום מסוים מתוך ההשתתפות העצמית של המוביל, כפשרה מוסכמת על שני הצדדים.

 

על מה עוד לשים לב בביטוח רכוש במעבר?

ביטוח רכוש במעבר מבטח את התכולה שלכם רק בזמן הנסיעה וזה לא כולל באופן תמוה ביותר את הובלת הציוד מכם למשאית ההובלות ומהמשאית ליעד החדש. על כן, נזק שנגרם לציוד בדרך למשאית או בדרך מהמשאית לא נמצא במסגרת הכיסוי של הביטוח, נזק שנגרם למעלית, לחדר המדרגות, או לקירות בזמן ההובלה למשאית או מהמשאית לא נמצא בכיסוי הביטוח. לכן, חשוב לדאוג לשיפוי על נזקים מסוג זה מבעל עסק ההובלות.

 

התחייבות אישית

מומלץ לבקש מבעל עסק ההובלות חתימה על התחייבות אישית ולקיחת אחריות על ההובלה כולה ולציין, שמה שהביטוח לא כולל בתוכו יושלם על ידי בעל העסק, אם צריך מכיסו הפרטי. תוסיפו במסמך, שאתם הלקוחות לא תישאו בשום עלות הקשורה לנזק באם ייגרם ועל בעל העסק לעמוד מאחורי כל פיצוי שיידרש בעקבות נזק או חבלה שייגרמו לרכוש שלכם במהלך ההובלה. מוביל איכותי ואחראי לא יפחד לחתום לכם על מסמך שכזה sopick.co.il

 

הרכוש שלכם נפגע? הגישו תביעה בבית דין לתביעות קטנות

המלצת המדינה במקרה של פגיעה ברכושכם בזמן ההובלה, בין אם למוביל יש ביטוח רכוש בהובלה ובין אם לא הנה, לפעול בהליך משפטי פשוט יחסית ולהגיש תביעה נגד בעל חברת ההובלות. כדי להגיש תביעה עליכם לשלם אגרה לבית המשפט אולם, לא תידרשו לייצוג משפטי. מלאו טופס תביעה אותו ניתן לקבל מהמועצה הישראלית לצרכנות וצאו לדרוש את המגיע לכם בבית המשפט.

 

להוביל בבטחה

במידה ותוודאו מראש שלמוביל שלכם ישנם כל המסמכים הרלוונטיים והמעודכנים שצריכים להיות לו לרבות ביטוח רכוש במעבר, ותדאגו להבטיח את עצמכם במסמך נלווה בו המוביל לוקח אחריות מלאה על ההובלה ותוצאותיה, תוכלו לבצע הובלה בטוחה יותר ומלחיצה פחות.

תְאוּנָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר