סייעת במוסד חינוכי – מי זכאי?

בשנים האחרונות, מדינת ישראל ומערכת החינוך בפרט חרתה על דיגלה את שוויון ההזדמנויות לכל אחד ואחת. בהתאם, קיימות מספר תוכניות שילוב, במסגרתן ילדים בעלי צרכים מיוחדים משתלבים בחינוך הרגיל. לשם כך, במקרים מסוימים קיימת זכאות לסייעת במוסד חינוכי, כך שילדים בעלי מוגבלויות ילוו על ידי גורם מקצועי שיסייע בשילובם. אז מי זכאי לסייעת במוסד חינוכי? התשובות בהמשך. 

 

סייעת במוסד חינוכי

כאמור, סייעת לילד עם צרכים מיוחדים היא חלק ממערך שלם שתפקידו לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. כמו כן, "צרכים מיוחדים" הוא מונח אחד שמגלם בתוכו עולמות שלמים. בהתאם, סייעת במוסד חינוכי תעסוק בתיווך עבור הילדים, כך שהיא תוכל לאזן את מאזן הכוחות כמה שניתן. בנוסף, הסייעת תוכל לעזור לילדים בשעות הלימודים באופן שיאפשר להם להיות שווים בין שווים ולעמוד במטלות הכיתה.

 

מי זכאי לסייעת במוסד חינוכי?

זכאות לסייעת במוסד חינוכי מותנית בשני תנאים עיקריים, כך שרק תחת קיומם של שניהם ילדים בעלי צרכים מיוחדים יוכלו לקבל סייעת. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם את התנאים לקבלת סייעת במוסד חינוכי:

 

  • שילוב בחינוך רגיל

התנאי הראשון שצריך להתקיים כדי שילד יקבל סייעת במוסד חינוכי הוא שהילד יהיה בגיל חינוך חובה וישולב בגוף חינוך רגיל מוכר ומאושר. שכן, הרעיון שעומד מאחוריי עזרה של סייעת במוסד חינוך הוא להצליח לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.

 

  • מצב רפואי מוגדר

התנאי השני הוא הכרה במצב רפואי מוגדר ומוכר. כמו כן, לא כל מצב רפואי מאפשר קבלת סייעת במוסד חינוכי. למעשה, קיימת רשימה של מצבים רפואיים שהוגדרו ככאלו שבמידה והם קיימים ניתן לקבל סייעת במוסד חינוכי, אלו המצבים:

  • שיתוק מוחין או נכות פיזית משמעותית
  • עיוורון או לקות ראייה משמעותית
  • מוגבלות שכלית ברמה בינונית
  • אוטיזם
  • הפרעה נפשית
  • מחלה נדירה או תסמונת שמסגרתה קיים צורך בהשגחה מתמדת

 

איך מממשים זכאות לסייעת במוסד חינוכי?

במקרה בו עולה צורך או רצון במימוש בזכאות לסייעת במוסד חינוכי עבור ילד עם צרכים מיוחדים, צריך להגיש בקשה אל המוסד הלימודי הפוטנציאלי. חשוב לציין כי הבקשה צריכה להגיע מהורי הילד. כלומר, גם אם הילד כבר משולב במוסד, המוסד לא יזום בקשה לסייעת וההורים צריכים לעשות זאת.

 

איך זה עובד?

במידה והתקבלה החלטה להגיש בקשה, הוריי הילד יצטרכו להגיש מסמכים רפואיים שמעידים על הפרעה שעומדת בקריטריון לקבלת סייעת. במידה והבקשה תתקבל, יוקצו מספר שעות כתלות בחומרת הבעיה ובצרכים הייחודים של הילד.

 

לסיכום – חינוך שווה ללא תנאים

מדינת ישראל רואה בעצמה מדינה שמקדמת שיווין עבור אזרחיה השונים, גם עבור אלו עם צרכים מיוחדים. תכנית שילוב בחינוך רגיל בעזרת סייעת מקדמת את האידיאל הזה. אם ילדיכם או קרוביכם עומדים בקריטריון לקבלת סייעת, אל תחכו ותקבלו את שמגיע לכם ולהם, בהצלחה!

סייעת במוסד חינוכי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר