כשכואב לנו בנפש – על החשיבות שבטיפול נפשי

רבים מאתנו עושים מאמצים רבים כדי לשמור על הבריאות של הגוף הפיזי שלנו. אנחנו מבצעים פעילות ספורטיבית על בסיס קבוע, צורכים מזון טבעי ובריא ומורחים קרמים ותכשירים איכותיים. כל אלה מסייעים לשמר את המעטפת החיצונית, אבל מה עם החלק הפנימי? הנפש שלנו? זו נותרת לא פעם במצוקה. יצאנו לבדוק מה החשיבות של הטיפול הנפשי שלעיתים לוקה בחסר וחזרנו עם כל המידע שאתם צריכים להכיר מקרוב.

 

רגע, מה זה בכלל טיפול נפשי?

טיפול נפשי נקרא בעגה המקצועית כ"טיפול פסיכולוגי". מדובר בטיפול שמתבצע על ידי מטפל מוסמך. כלומר, פסיכולוג שלמד את התחום באופן מעמיק. טיפול זה מתבצע באמצעות שיחה שמכוונת לשיפור מצבו הנפשי של המטופל. במהלך השיחה, הפסיכולוג מקשיב למטופל ושומע את המקומות שבהם הוא חווה קושי.

כאשר המטרה הסופית של הטיפול היא להביא לפיתוח כישורים ומיומנויות אצל המטופל, שיסייעו לו להתמודד עם הקשיים השונים שהוא חווה במהלך היום יום. ראוי לציין כי ההתמודדויות הללו באות לידי ביטוי בכל מיני היבטים, למשל:

  • היבט רגשי
  • היבט התנהגותי
  • היבט הבין אישי

בשורות הבאות נציג בפניכם את הסיבות לפנייה אל טיפול נפשי שיאפשרו לכם להבין את החשיבות שבדבר.

טיפול נפשי

למה חשוב לפנות לטיפול נפשי? סיבה מספר 1: כדי לטפל בקשיים רגשיים

חשוב מאוד לפנות אל פסיכולוגית בתל אביב – myshrink או באזור שבו אתם מתגוררים כדי לטפל בקשיים הרגשיים שאתם חווים. אי טיפול בקשיים אלו למשך זמן עשוי להוביל לפגיעה מתמשכת בעוצמה גבוהה שעשויה לפגוע ביכולת ליהנות מהחיים וליצור תחושה של משמעות (שחיונית עבור כל אדם באשר הוא).

 

למה חשוב לפנות לטיפול נפשי? סיבה מספר 2: כדי להתמודד עם התמכרויות

פנייה אל טיפול נפשי תאפשר להתמודד עם התמכרויות מסוגים שונים. יש מי שלא מודעים לכך בכלל שהם התמכרו לסמים, סיגריות, אוכל וכו'. פנייה אל מרכז פסיכולוגים ארצי יאפשר לסובלים להבין בתור התחלה מה המקור הלא מודע של הבעיות ההתנהגויות שהובילו אל ההתמכרות. כך שבסופו של דבר, ניתן יהיה לרכוש מיומנויות שונות שיביאו לשליטה בהתמכרויות אלה.

טיפול נפשי

למה חשוב לפנות לטיפול נפשי? סיבה מספר 3: כדי להתמודד עם משברים

רבים מאתנו מתמודדים עם משברים שנובעים מסיבות שונות, למשל:

  • אובדן של אדם קרוב
  • התפרצות של מחלה
  • משבר גיל
  • גירושין ועוד

התמודדויות שכאלה מצריכות פנייה אל טיפול פסיכולוגי שיאפשר בראש ובראשונה לפרוק את התחושות הקשות. בהמשך ניתן יהיה לקבל את הכלים הדרושים שיאפשרו להמשיך את החיים למרות המשבר הקשה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הסיבות לפנייה אל טיפול נפשי. בשלב זה אתם וודאי מבינים כי הטיפול הנפשי הינו חשוב במיוחד, משום שהוא מאפשר לכל אחד ואחת מכם להכיר את הקשיים שצפים במהלך החיים ולקבל את הכלים להתמודד עמם על הצד הטוב ביותר.

טיפול נפשי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר