מהי חומצה היאלורונית – ומהם היתרונות שלה

משחר ההיסטוריה, המין האנושי דאג לטפח את עצמו וניסה לעמוד בסטנדרט היופי שקבע לעצמו.

לאורך השנים סטנדרט היופי השתנה פעמים רבות וכן היה תלוי תרבות ובכל זאת תמיד, אבל תמיד, אנשים השקיעו זמן, משאבים ואנרגיה כדי לעמוד ביעד היופי.

 

לא רק יופי

בעת המודרנית, האנושות הבינה שיופי אינו שווה כל מחיר. אנשים עודם מתאמנים שעות בחדרי כושר, נמנעים ממאכלים מסוימים וצורכים תכשירי יופי רבים, אך לעולם היופי נכנס מרכיב חשוב נוסף – הבריאות. כחלק ממהפכת הבריאות בעולמות הטיפוח והיופי, חומצה היאלורונית נעשתה שימושים למדי בקרב התכשירים השונים. להלן נבין מהי אותה חומצה, ומהם יתרונותיה בתכשירים בהם היא מצויה, דוגמת סרום חומצה היאלורונית.

 

חומצה היאלורונית

החומצה ההיאלורונית מיוצרת אצלנו בגוף באופן טבעי והיא משמשת למספר הליכים חיוניים בעור. החומצה, בצורתה הטבעית, מעניקה נפח לאזורים שונים בגוף, משקמת אזורים פגומים, ועוד.

ראוי לציין שהחומצה המשמשת בתעשיית הקוסמטיקה אינה זהה לחלוטין לזו המיוצרת בגוף. זאת, מכיוון ששימוש בחומצה זהה היה מוביל להתפרקות מהירה מידי שלה בתוך הגוף והתוצאות הרצויות לא היו מושגות.

 

יתרונות השימוש בחומצה

לשימוש בחומצה מספר יתרונות על פני שימוש בחומרים סינתטיים אחרים. היתרונות נובעים בעיקרם מטבעיותה של החומצה ומהיכרות הגוף עימה. הודות להכרות המוקדמת, השימוש בחומצה נחשב לבטוח יחסית ונדיר מאוד שהוא מלווה בתופעות לוואי. כמו כן, הטיפול מעניק ברק ונפח לעור ומשווה לו מראה צעיר ורענן.

 

תכשירים בהם החומצה נמצאת

השימוש בחומצה, כאמור, נעשה נפוץ יותר ויותר. החומצה משמשת כחומר מילוי בהזרקות וכן כתוסף לתכשירים שונים. אחד מאותם התכשירים, הוא סרום ויטמין סי בתוספת חומצה היאלורונית. בהתאם ליתרונות החומצה, שימוש בתכשיר הסרום צפוי לתת לעור ברק וזוהר, מבלי לגרום לתופעות לוואי.

מלבד הברק והיעדר תופעות הלוואי, השימוש בסרום החומצתי צפוי לספק מספר יתרונות אסתטיים. ראשית, החומצה צפויה לסתום נקבוביות פעורות. בעור ישנן נקבוביות רבות, בהן ניצבים זקיקי שערות. לעיתים, ובעיקר כאשר העור שמנוני ופגום, מופיעות בעור נקבוביות רחבות ללא שערה בתוכן. תופעה זו מוכרת בשם נקבוביות פעורות. השימוש בחומצה צפוי לסתום את הנקבוביות.

שנית, החומצה צפויה להבהיר כתמי פיגמנציה בעור. כתמי פיגמנציה נגרמים, בדרך כלל, עקב חשיפה לא נכונה לקרינת השמש. כמו כן, הכתמים מופיעים גם עקב הליכי הזדקנות של העור או עקב שינויים הורמונליים בגוף. הסרום  החומצתי צפוי להבהיר כתמים אלו.

בנוסף, ובהתאם לתפקיד החומצה בגוף באופן טבעי, הסרום יעניק לעור נפח טבעי. החומצה מעניקה לעור מראה מלא ויציב וכך בעזרת שימוש יום יומי ופשוט בסרום, ניתן להימנע מהזרקות מבלי להתפשר על התוצאות. באותו אופן, החומצה שבסרום גם מסייעת בהתמודדות עם קמטים. היציבות של החומצה מחזקת את העור ומאטה את הליך היווצרות הקמטים.

 

לסיכום

חומצה היאלורונית הינה חומצה טבעית המצויה בגופנו, המשמשת גם את תעשיית הקוסמטיקה. לשימוש בחומצה יתרונות בריאותיים וקוסמטיים רבים וכל זאת ללא תופעות לוואי. משכך, השימוש בה מומלץ למדי. בהצלחה!

קרם

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר