טיפולים שנשים רבות חייבות לעבור במהלך חייהן

לא כולן מודעות לכך, לפעמים אנו מתמודדות עם תחושות ולא מבינות שמדובר במשהו שדורש טיפול, ולעיתים מתחילים טיפולים חשובים מאוחר. לכן, חשוב להכיר את התופעות השונות בגוף האישה, טיפולים אפשריים להתמודדות עם כל מיני מצבים, ובכלל אילו טיפולים קיימים בכדי שנכיר את השטח, אם לא אנחנו יום אחד, אז אולי לצדנו תהיה מישהי שמתמודדת אם אחת כמה מהמצבים והטיפולים האלו.

 

אנדומטריוזיס

אולי כבר שמעתן על המחלה, אנדומטריוזיס היא מחלה גניקולוגית רז מערכתית ומאוד נפוצה, היא פוגעת בנשים רבות ומובילה לכאבים, ירידה בתפקוד ובפריון. במצב זה מופיעה רקמה מתוך רירית הרחם מחוץ לרחם, הרקמה יכולה להתרחב ולהוביל לכאבים יש טווח חומרה שונה אצל שנים שונות, ויש מגוון של טיפולים שניתן לעשות בכדי להתמודד.

 

טיפול באנדומטריוזיס

ניתן לטפל במחלה בכל מיני דרכים, לעיתים בפתרונות טבעיים להקלת כאב והעלאת תפקוד, לעיתים יחד עם טיפול תרופתי משלים. במקרים מסוימים אף ניתן לעבור ניתוח, בדרך כלל ניתוח להסרת רחם, החליטה קשה מאוד שלא תתאים לכל אחת, אך יכולה לעזור ולפתור את הקשיים המתלווים למחלה.

 

תסמונת השחלות הפוליציסטיות  PCO,PCOS

בתסמונת הזאת ישנה הפרעה הורמונלית שכיחה, הסיבה המוכרת ביותר לתופעה זו חוסר ביוץ. התסמונת מתבטאת במחזור לא סדיר, אי הגעת מחזור, בעיות בפוריות, השמנת יתר, ועוד הרבה. ניתן לאבחן את התסמונת על ידי בדיקות שם הורמונליות ולבדוק ריבוי ציסטות בשחלה על ידי בדיקת אולטרה סאונד.

 

טיפול בתסמונת השחלות הפוליציסטיות  PCO,PCOS

בכדי לטפל בתסמונת, ניתן לעשות זאת בדרכים רבות, על ידי שינוי תזונה שעוזר לאיזון הורמונלי ועודף משקל, על ידי טיפול תרופתי של לנשים שרוצות להרות. יש גם אופציה לטיפול תרופתי לנשים שאינן רוצות להרות, אך רוצות שהמחזור שלהן יהיה סדיר. לעיתים ניתן לשלב כמה טיפולים בהתמקדויות שונות, חלק עבור העור, חלק עבור המחזור ועוד.

 

תסמונת קדם וסתית

תסמונת קדם וסתית היא בעיה נפוצה, מתבטאת בכאבים, התכווצויות, מצב ריגשי לא מאוזן, ירידה באפקטיביות של מערכת החיסון, בעיות בעיכול ועוד.

 

טיפול בתסמונת קדם וסתית

ניתן לטפל בתסמונת על ידי תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה וטכניקות הרפיה שנמצאו עוזרות בהתמודדות עם התסמונת הקדם וסתית.

 

טיפולי  IVF

טיפולים אלו הם טיפולי פוריות, סוג אחד מיני רבים, בטיפולים אלו עושים הפריה חוץ גופית, במהלך הטיפולים הללו חשוב לעבוד בצמוד עם המטפל שלכם במרפאה, שיעזור להכין ולהיטיב עם התהליך בהתאמה למטופלת, מה שיעזור בתמיכה נפשית והקלה בתופעות הלוואי שמתלוות לתהליך.

 

טיפולים שכיחים

הטיפולים האלו הם טיפולים שהרבה יותר נשים עוברות מאשר אנחנו יודעים, אלו טיפולים שכיחים אמוד שנשים רבות עוברות במהלך החיים שלהן. במקרה שמשהו מהחוויות האלו רלוונטית לכן, חשוב לעשות את הבדיקות המתאימות, ואולי משהו מהטיפולים האלו יוכל לעזור גם לכן, הדבר החשוב זה להכיר את המושגים ולהיות מוכנה אם משהו מזה תצטרכי.

טיפולים IVF

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר