יתרונותיו של הצחוק כל המידע

אחת המוסכמות החברתיות היותר מקובלות גורסת שהצחוק הוא אמצעי מצוין להפגת מתחים, להתגברות על לחצים ולשמירה על הבריאות הכללית של הגוף ושל הנשמה כאחד. אבל למרות הדעה הרווחת בנושא, שהיא כשלעצמה נכונה ומדויקת, רבים אינם יודעים מהם בדיוק מהם הגורמים ההופכים את הצחוק מעבר לתגובה לא רצונית למצבים קומיים, מצחיקים ואפילו מביכים, לסוג מסוים של תרופה שהשימוש בה יכול לסייע הן בשמירה על הבריאות של כל אדם מצד אחד, והן בשיפור ההרגשה והבריאות אצל אנשים הסובלים מבעיו בריאותיות שונות, חלקן משמעותיות וחלקן גם כאלה שאין להן פתרון נראה לעין. מה הופך את הצחוק לפעולה כל כך בריאה וחיובית? כיצד יכול השימוש בצחוק על כל המרכיבים שלו, לשמש ככלי להפחתת מתחים ולשיפור ההרגשה גם אצל חולים במחלות קשות במיוחד? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות הללו בהרחבה.

ילד

מדוע הצחוק הוא כל כך בריא

כאמור לעיל, כל ילד יודע שהצחוק הוא דבר חיובי. למעט כתות דתיות סגפניות, שההשקפה שלהן על החיים היא רצינית מדיי, ידעו כל כדתות וכל צורות ההשקפה לכל אורך ההיסטוריה האנושית, לקשר בין צחוק לבריאות.ואולם רק בשנים האחרונות הולך ומתברר הקשר בין השניים – צחוק ובריאות. מחקרים רפואיים ממושכים מצביעים על העובדה שבמהלך הצחוק, משחרר המוח לגף אנדורפינים – מומרים מרגיעים המסייעים לגוף להתגבר בצורה טובה על מצבי לחץ. עוד הוכח שגם אם הצחוק מתבצע בצורה מאולצת, התוצאה עשויה להיות דומה, אם לא זהה. יש מדינות, שאחת מהן היא יפן, המחייבות את העובדים לעשות מדי פעם בפעם "הפסקת צחוק", על מנת להפחית את המתחים. בנוסף לשחרור אנדורפינים, מערב הצחוק את השחרור של חומרים כמו אדרנלין, חומר המשתחרר בשעת לחץ ומגביר את הערנות והדריכות של הגוף ואיתם את הלחץ שבו האדם נתון. הצחוק תורם, אם כן, תרומה כפולה – להפגת המתחים מצד אחד ולהגברת השווה הנפשית מצד שני.

שימוש בצחוק כתרופה וכאמצעי הרגעה

מרגע שהמחקר הרפואי זיהה את הקשר בין הצחוק לבין הרגעת הגוף והנשמה, היתה הדרך קצרה לשימוש בו במובן הדומה יותר לשימוש בתרופה. אחד המקצועות החדשים שקמו כתוצאה ממסקנות המחקרים כאמור, היה מקצוע הליצנות הרפואית. מקצוע שבעבר נחשב ביזארי משהו ויועד בעיקר כנגד ילדי, הפך למקצוע מקובל, ושמו בישראל ליצנות רפואית. נכון להיום רווחת התופעה של ליצנים רפואיים המגיעים למוסדות רפואיים ומתפקדים לצידם של נותני השירות הרפואי. ליצנים כאמור מרגיעים את המטופלים ומפחיתים את הלחץ שבם הם נמצאים. ככל שהבעיה הרפואית של החולה היא קשה יותר, כך העזרה שהליצן הרפואי יכול להושיט לו היא משמעותית יותר. לא אחת קורה שחולה במחלה משמעותית, בוחר לבלות את זמנו עם ליצן רפואי ולא לקהל תרופות הרגעה, שנועדו בעיקר להפחית את הלח שלו נוכח העתיד הלא ברור. בנוסף, השתתפות בהופעות בידוריות של ליצנים וקוסמים, יכולה לשפר באופן משמעותי את ההרגשה. זיגי, קוסם קומי וליצן, מציע הופעות איכותיות שישחררו לחצים וישפרו באופן משמעותי את ההרגשה שלכם. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב להשגת שיווי משקל ורוגע.

למידע נוסף והזמנת קוסם לבר מצווה: https://zeegee.co.il/attractiontobarmitsvah.asp?a=y

איך הבריאות קשורה לביטוחים שלנו.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר