איזו אישה מתאימה לביצוע מתיחת בטן שלאחר ניתוח קיסרי?

ניתוח קיסרי הוא אחת מן הסיבות השכיחות ביותר בקרב נשים המעוניינות לעבור ניתוח למתיחת בטן.

לפני שאתן רצות אל חדר הניתוחים, יש כמה דברים שכדאי לדעת.

השינויים הרבים המתרחשים בגוף האישה במהלך ההיריון, עלולים לפגוע בתחושת האסתטיקה ובביטחון העצמי, ולכן עלולים להגביל את האישה מבחינת לבוש ומראה כללי.

נשים רבות פונות לניתוחים אסתטיים לאחר שעברו היריון וניתוח קיסרי בפרט, על מנת להרגיש טוב יותר בגופן.

 

איך מתבצע ניתוח קיסרי?

כאשר ניגשים לבצע ניתוח קיסרי, חתך הגישה הוא רוחבי וממוקם בבטן התחתונה. כשהרופא המטפל מגיע לשכבות העמוקות יותר, הכוללות את דופן הבטן, הוא מפריד בין זוג שרירי הבטן הישרים הממוקמים במרכז הבטן.

ההפרדה במקרה זה, היא אורכית, משם הוא ממשיך ומעמיק ומוציא את העובר.

לאחר הוצאת העובר, לא מתבצעת תפירה של החתך העמוק האורכי בין השרירים, מכיוון שהרחם מוגדל ומפריע לסגירה, לכן משאירים אותו לריפוי משני. את העור, סוגרים בסיום הניתוח.

 

השפעותיו של הניתוח הקיסרי

הניתוח הקיסרי גורם לשינוי דרסטי במראה הבטן, והטיפול מתבצע בדרך כלל באמצעות מתיחת בטן.

אחד השינויים הניכרים ביותר לעין הוא תוצאה של מתיחת העור. העור הנמתח אינו מתכווץ כמו שצריך ברוב המקרים – בייחוד במקרה של מתיחה קיצונית של עור הבטן בעקבות עובר גדול, לידת תאומים, או עלייה קיצונית במשקל במהלך תקופת ההיריון.

איכות העור של היולדת יורד משמעותית וגורם להתכווצות מיטבית של העור ולהתפתחות של סימני מתיחה באזור הבטן, ולעור רופס. הניתוח הקיסרי מחמיר את הבעיה כיוון שהצלקת בבטן התחתונה שוקעת והעור העודף בולט מעליה, תוצאה שזכתה לכינוי " סינר ".

שינוי משמעותי נוסף, הוא שינוי במיקום שרירי הבטן הישרים. השינוי מתפתח לפעמים גם בלידה רגילה, אך הניתוח הקיסרי מבטיח את השינוי, מהסיבה הפשוטה שלאחר הוצאת העובר לא מתבצעת תפירה של החתך העמוק שבין השרירים, לכן החולשה הקיימת מתגברת וההיפרדות בין השרירים מודגשת מאוד.

 

מתיחת בטן ותוצאותיה

בניתוח מתיחת בטן לאחר ניתוח קיסרי, מטפלים בכל שכבות דופן הבטן, הן העליונה והן התחתונה.

במהלך הניתוח מסרים את עודפי העור בבטן התחתונה וכך בעצם מסירים את עודף העור המיותר שנוצר במהלך תקופת ההיריון.

החתך של מתיחת הבטן נמוך מהצלקת של הניתוח הקיסרי, כך בעצם מסירים גם את עודפי העור בבטן וגם את הצלקת הישנה, אשר מדגישה את ה – " סינר ".

בנוסף, במהלך הניתוח מצמידים בחזרה את שרירי הבטן הישרים זה לזה, וכך בעצם פותרים את בעיית ההיפרדות בין השרירים.

לסיכום, אין זה סוד שמראה הבטן משתנה לאחר הריונות ולידות, במידה ועברת ניתוח קיסרי, וכעת את סובלת מצלקת הניתוח, חלוקה לא אסתטית של הבטן, או תופעת ה –  "סינר ", אנו ממליצים לך להתייעץ עם רופא לגבי ביצוע ניתוח מתיחת בטן.

 

מכנס רחב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר