שלושת הדברים שצריך לדעת לפני שעוברים השתלת שן

רופא שיניים יכול להיות מאיים עבור אנשים רבים כבר מגיל מאוד צעיר. ביקור אצל רופא השיניים יכול להראות מאיים כואב ולא נעים ולעיתים כמו כל הליך רפואי לא מדובר על יום כיף. כיום יש מרפאות שיניים רבות המבינות את החשש של אנשים בכל הגילאים ונוקטות באמצעים ידידותיים ללקוחות וגם מנסים להפוך את החוויה שלהם לנעימה וחיובית יותר, לא משנה באיזה הליך מדובר. ככל שנדע יותר, לעיתים נוכל להירגע ולהבין שהשד אינו נורא כפי שנדמה לנו. הנה הדברים החשובים באמת שכדאי לדעת לפני שעוברים השתלת שן.

 

מה הם השתלים הדנטליים

שתלים דנטליים הם התקנים בצורה של צילינדר או בורג, המטרה שלהם היא להרכיב את מערכת השיניים הפונקציונלית וכך שתראה אסתטית במראה שלה. שתלים בדרך כלל עשויים מחומר כמו זירקוניה או טיטניום, והם לא יוצרים תגובה כימית עם הגוף שלנו, תפקידם הוא להחליף את השיניים שנפלו, נרקבו, אבדו או נשברו.

שתלים אלו מותקנים בתוך עצם הלסת, על השתלים מרכיבים את השיניים המלאכותיות שהופכות להיות קבועות. למקרה שדאגתם, לשתל יש הברגה כפולה והחלק החיצוני הוא המתחבר לעצם ולחלק הפנימי של השן המלאכותית. במרפאת אדנטיקה סמייל ישמחו לתאם לכם תור לייעוץ האם מתאים לכם שתלים דנטליים.

 

למי זה מתאים

לרוב, השתלת השיניים מתאימות כמעט לכל מטופל וללא שום הגבלה של גיל. מבחינה רפואית כל אדם יכול לעבור עקירה של שיניים הנחשבת שגרתית, או ניתוח כירורגי אוראלי, יוכל להיות מועמד ולעבור השתלת שיניים. אך חשוב לדעת שיש מצבים שלא מאפשרים השתלת שיניים ועל הרופא שיניים שלכם לבדוק את המצב הרפואי באופן יסודי לפני ההשתלה.

אם אתם סובלים מנסיגת חניכיים, או מחלת חניכיים מתקדמת, חשוב מאוד לטפל בה לפני ההשתלה. על המטופל להיות בעל חניכיים בריאות וגם בעל גודל וצפיפות של עצות לסת מספקות כדי שיקלטו ויתמכו את השתלים. חשוב שהמטופל יהיה מחויב לשמור היגיינת הפה ועל שגרת ביקורים אצל רופא השיניים כדי להבטיח את הצלחת הטיפול.

 

שומרים על תוצאות ועל שיניים חדשות

ביקור אצל רופא שיניים יכול להיות מאיים על הרבה מאוד מהאנשים, ללא קשר לגילם. אנשים אלו ישמחו לדעת שיש שיטות כיום כמו השתלות שיניים ביום אחד שיכולה לרכז את ביצוע השתלת השיניים ולמנוע מהם ״סבל ממושך״. שיטה זו יעילה מאוד גם עבור אלה שפחות חוששים ועוזרת למקד את התוצאה. חשוב לזכור שלא חשוב מהתוצאה לאחר השתלה, חשוב מאוד לשמור על היגיינת הפה שלכם ולבקר אצל רופא השיניים והשיננית. צחצחו שינים פעמיים ביום ונקו אותן עם חוט דנטלי ועזרי ניקוי.

 

לסיכום

השתלת שיניים הוא טיפול מורכז שמטרתו הוא להשלים שיניים שנפגעו מסיבות מגוונות. חשוב ללכת למרפאה המבינה בהשתלת שיניים ובעלת ניסיון וגם לאחר ההשתלה, לטפח את השיניים ולדאוג להיגיינת הפה.

טיפול רפואי

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר