אילו הכנות צריך לעשות להשתלת שיניים ממוחשבת

ניתוח השתלת שיניים הוא ניתוח שנועד עבור אנשים שחסרה להם שן אחת או יותר.

בעוד שבעבר היה שימוש בעיקר בתותבות שהיו נשלפות מהפה, כיום יותר ויותר אנשים מעדיפים לעשות השתלת שיניים.

עם השנים תחום השתלות השיניים גדל והתפתח טכנולוגית, וכיום יש סוגים שונים של ניתוחי השתלת שיניים.

חלק מהשתלות השיניים עלולות להימשך מספר חודשים, בעוד חלק אחר מבוצע ביום אחד בלבד.

השתלת השיניים הממוחשבת גם היא צברה תאוצה בשנים האחרונות, ולמקרה שתחליטו לעבור אותה ריכזנו עבורכם את כל הפרטים.

 

השתלת שיניים

תהליך השתלת השיניים הבסיסי אורך מספר חודשים. תחילה מבוצעות בדיקות על ידי הרופא המטפל על סמך בדיקה קלינית וצילומים. במידה ולא צריך הכנות נוספות (כמו השתלת עצם), ניתן להתחיל בתהליך השתלת השיניים. השלב הראשון של התהליך הוא החדרת השתלים הדנטליים, לאחר שלב זה יש צורך בהחלמת הרקמות מסביב לשתל. החלמת הרקמות לוקחת זמן ורק לאחר מספר חודשים ניתן לבצע את השלב השני בתהליך. בשלב זה הרופא יחשוף את השתל ויתקין כיפת מתכת על גביו. לאחר מספר שבועות הרופא ירכיב את הכתר, יתכן ושלב זה ימשך גם הוא מספר מפגשים. המטרה של המפגשים היא להתאים את הכתר בצורה מושלמת לקשת השיניים בפה, במידה והכתר לא יהיה מתאים הוא ישלח לתיקונים במעבדה עד שתהיו מרוצים מהתוצאה.

 

השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ביום אחד היא אחת הדרכים לזרז תהליכים. בהשתלת שיניים מסוג זה הכנסת השתלים הדנטליים והרכבת הכתרים מעליהם, מתבצעת ביום אחד. השתלת שיניים ממוחשבת היא דרך מדויקת לביצוע ההערכה שלפני ההשתלה עצמה. טרם השתלת השיניים יש צורך בהדמיות שונות, שתפקידן הוא לבדוק שהמטופל אכן כשיר להשתלה. לאחר ההערכה יש לקחת מידות ולהצטייד בשתלים המתאימים ביותר עבור המטופל. את ההדמיות הללו ניתן לעשות באמצעות CT ולאחר מכן באמצעות טכנולוגיית CAD – CAM. טכנולוגיה זאת מאפשרת לראות תמונת תלת מימד של חלל הפה, לעבד אותה ולתכנן בעזרתה את השתלים והמידות שלהם.

 

מה עלי לעשות לפני השתלת השיניים הממוחשבת?

ההליך הממוחשב מתאים לכולם. מנגד, השתלת שיניים לא מתאימה לכל אחד, על כן יש לבדוק שאתם אכן מתאימים לתהליך לפני שאתם ניגשים אליו. בהליך השתלת השיניים, השתלים מחוברים לעצם הלסת. על מנת שיתחברו לשם יש לוודא שאכן קיימת מספיק עצם ותמיכה. במידה ולא תהיה תמיכה כזו, הטיפול עלול להיכשל. בנוסף יש לבדוק שמיקום החדרת השתלים לא קרוב מידי לסינוס, וזאת על מנת למנוע פריצה של השתל לתוכו. במידה ואלו לא מתקיימים יתכן ויהיה צורך בהשתלת עצם. כמו כן במקרים מסוימים הרופא ימליץ על השתלת שיניים במספר שלבים על מנת לאפשר ריפוי מלא לרקמות מסביב לשתל, לפני הרכבת הכתר.

 

טיפול רפואי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר